Input, Process and Product Developments in Teaching and Language Corpora
Tato publikace je sborníkem 21 příspěvků, přednesených na 9. ročníku konference "Teaching and Learning Corpora", která se uskutečnila na Masarykově univerzitě v létě 2010. Statě byly vybrány na základě dvou anonymních posudků, poskytnutých vědeckou radou konané konference. Kniha se zabývá...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | eBook |
Language: | Czech |
Published: |
Masarykova univerzita
2012
|
Edition: | 1. elektronické vydání |
Subjects: | |
ISBN: | 978-80-210-5896-5 978-80-210-7636-5 |
Physical Description: | 1 online zdroj (352 stran) |
Summary: | Tato publikace je sborníkem 21 příspěvků, přednesených na 9. ročníku konference "Teaching and Learning Corpora", která se uskutečnila na Masarykově univerzitě v létě 2010. Statě byly vybrány na základě dvou anonymních posudků, poskytnutých vědeckou radou konané konference. Kniha se zabývá rozmanitými způsoby využití jazykových korpusů při výuce a při studiu cizího jazyka, a je rozdělena do čtyř oddílů. Oddíly 1 a 2 pohlížejí na korpus jako vstupní zdroj, zkoumají nejdříve obecně jak mohou korpusy obohatit výuku jazyka, poté na konkrétních případech ukazují, jak převést poznatky do praxe, a nakonec hodnotí jednotlivé využití korpusů studenty. Oddíly 3 a 4 tematizují korpus jako výstup, což představuje především srovnání s korpusy rodilých mluvčích a následnou identifikaci "chyb" či problémových oblastí, ale také ukazují, co studenti mohou vědět a skutečně ví v různých úrovních pokročilosti, a pokouší se zodpovědět na otázku, co nám tyto informace říkají o samotném procesu učení. |
---|---|
ISBN: | 978-80-210-5896-5 978-80-210-7636-5 |