Input, Process and Product Developments in Teaching and Language Corpora

Tato publikace je sborníkem 21 příspěvků, přednesených na 9. ročníku konference "Teaching and Learning Corpora", která se uskutečnila na Masarykově univerzitě v létě 2010. Statě byly vybrány na základě dvou anonymních posudků, poskytnutých vědeckou radou konané konference. Kniha se zabývá...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: James, Thomas, (ed.)
Other Authors: (ed.) Alex Boulton
Format: eBook
Language: Czech
Published: Masarykova univerzita 2012
Edition: 1. elektronické vydání
Subjects:
ISBN: 978-80-210-5896-5
978-80-210-7636-5
Physical Description: 1 online zdroj (352 stran)

Cover

Table of contents

Description
Summary: Tato publikace je sborníkem 21 příspěvků, přednesených na 9. ročníku konference "Teaching and Learning Corpora", která se uskutečnila na Masarykově univerzitě v létě 2010. Statě byly vybrány na základě dvou anonymních posudků, poskytnutých vědeckou radou konané konference. Kniha se zabývá rozmanitými způsoby využití jazykových korpusů při výuce a při studiu cizího jazyka, a je rozdělena do čtyř oddílů. Oddíly 1 a 2 pohlížejí na korpus jako vstupní zdroj, zkoumají nejdříve obecně jak mohou korpusy obohatit výuku jazyka, poté na konkrétních případech ukazují, jak převést poznatky do praxe, a nakonec hodnotí jednotlivé využití korpusů studenty. Oddíly 3 a 4 tematizují korpus jako výstup, což představuje především srovnání s korpusy rodilých mluvčích a následnou identifikaci "chyb" či problémových oblastí, ale také ukazují, co studenti mohou vědět a skutečně ví v různých úrovních pokročilosti, a pokouší se zodpovědět na otázku, co nám tyto informace říkají o samotném procesu učení.
ISBN: 978-80-210-5896-5
978-80-210-7636-5