Jak se učitelé učí Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování

Kniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořád...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Martin, Sedláček
Other Authors: Šeďová Klára, Šalamounová Zuzana, Švaříček Roman
Format: eBook
Language: Czech
Published: Masarykova univerzita 2016
Edition: 1. elektronické vydání
Subjects:
ISBN: 978-80-210-8462-9
978-80-210-8773-6
Physical Description: 1 online zdroj (325 stran)

Cover

Table of contents

LEADER 02730nam a2200301 i 4500
001 bkp520206805
003 CZ-prgp
005 20230309090848.0
006 m-----o--d--------
007 cr cn
008 230309s2016 xr 000 0 cze
020 |a 978-80-210-8462-9  |c 299 Kč  |q (print) 
020 |a 978-80-210-8773-6  |c 254 Kč  |q (online ; pdf) 
040 |a Grada  |b cze  |e rda 
100 1 |a Martin, Sedláček 
245 1 0 |a Jak se učitelé učí  |b Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování  |c Sedláček Martin, Šeďová Klára, Šalamounová Zuzana, Švaříček Roman 
250 |a 1. elektronické vydání 
264 1 |b Masarykova univerzita  |c 2016 
300 |a 1 online zdroj (325 stran) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a počítač  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online zdroj  |b cr  |2 rdacarrier 
520 3 |a Kniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořádání výuky, jehož cílem je podněcovat myšlení žáků a prohlubovat jejich porozumění výukovému obsahu. Druhá pojednává o tom, jakým způsobem se učitelé mohou v rámci profesního rozvoje učit proměňovat svoji práci, a to za pomoci videonahrávek vlastní výuky, jejich následné analýzy a reflexe. Těžištěm knihy je výzkumné šetření, v jehož centru stál rozvojový program pro učitele, skládající se ze složky teoretické, zkušenostní a reflektivní. Ve třech kapitolách představujících výsledky výzkumu nejprve ukazujeme, nakolik se učitelům povedlo prosadit změnu a jak ji jejich žáci vnímali. Posléze prostřednictvím mozaiky příběhů učitelů popisujeme přechod od klasického vyučování k vyučování dialogickému a dokumentujeme nejen to, jak se učitelé vyrovnávali se zažitými způsoby svého jednání a s potenciálními problémy, které jim v realizaci dialogického vyučování bránily, ale také ukazujeme schopnosti učitelů reflektovat vlastní výuku. Sedmero kazuistik uzavírá syntéza, která vypovídá zejména o tom, jak obtížné je změnit vlastní jednání, zvláště má-li jít o komplexní a hlubokou proměnu. 
650 0 4 |a Psychologie a pedagogika 
700 1 |a Šeďová Klára 
700 1 |a Šalamounová Zuzana 
700 1 |a Švaříček Roman 
856 4 0 |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/jak-se-ucitele-uci-11561/  |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID