Jak se učitelé učí Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování
Kniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořád...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | , , |
Format: | eBook |
Language: | Czech |
Published: |
Masarykova univerzita
2016
|
Edition: | 1. elektronické vydání |
Subjects: | |
ISBN: | 978-80-210-8462-9 978-80-210-8773-6 |
Physical Description: | 1 online zdroj (325 stran) |
LEADER | 02730nam a2200301 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | bkp520206805 | ||
003 | CZ-prgp | ||
005 | 20230309090848.0 | ||
006 | m-----o--d-------- | ||
007 | cr cn | ||
008 | 230309s2016 xr 000 0 cze | ||
020 | |a 978-80-210-8462-9 |c 299 Kč |q (print) | ||
020 | |a 978-80-210-8773-6 |c 254 Kč |q (online ; pdf) | ||
040 | |a Grada |b cze |e rda | ||
100 | 1 | |a Martin, Sedláček | |
245 | 1 | 0 | |a Jak se učitelé učí |b Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování |c Sedláček Martin, Šeďová Klára, Šalamounová Zuzana, Švaříček Roman |
250 | |a 1. elektronické vydání | ||
264 | 1 | |b Masarykova univerzita |c 2016 | |
300 | |a 1 online zdroj (325 stran) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a počítač |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online zdroj |b cr |2 rdacarrier | ||
520 | 3 | |a Kniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořádání výuky, jehož cílem je podněcovat myšlení žáků a prohlubovat jejich porozumění výukovému obsahu. Druhá pojednává o tom, jakým způsobem se učitelé mohou v rámci profesního rozvoje učit proměňovat svoji práci, a to za pomoci videonahrávek vlastní výuky, jejich následné analýzy a reflexe. Těžištěm knihy je výzkumné šetření, v jehož centru stál rozvojový program pro učitele, skládající se ze složky teoretické, zkušenostní a reflektivní. Ve třech kapitolách představujících výsledky výzkumu nejprve ukazujeme, nakolik se učitelům povedlo prosadit změnu a jak ji jejich žáci vnímali. Posléze prostřednictvím mozaiky příběhů učitelů popisujeme přechod od klasického vyučování k vyučování dialogickému a dokumentujeme nejen to, jak se učitelé vyrovnávali se zažitými způsoby svého jednání a s potenciálními problémy, které jim v realizaci dialogického vyučování bránily, ale také ukazujeme schopnosti učitelů reflektovat vlastní výuku. Sedmero kazuistik uzavírá syntéza, která vypovídá zejména o tom, jak obtížné je změnit vlastní jednání, zvláště má-li jít o komplexní a hlubokou proměnu. | |
650 | 0 | 4 | |a Psychologie a pedagogika |
700 | 1 | |a Šeďová Klára | |
700 | 1 | |a Šalamounová Zuzana | |
700 | 1 | |a Švaříček Roman | |
856 | 4 | 0 | |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/jak-se-ucitele-uci-11561/ |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID |