Jak se učitelé učí Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování
Saved in:
| Main Author | |
|---|---|
| Other Authors | , , |
| Format | Electronic Book |
| Language | Czech |
| Published |
Masarykova univerzita
2016
|
| Edition | 1. elektronické vydání |
| Subjects | |
| Online Access | Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID |
| ISBN | 978-80-210-8462-9 978-80-210-8773-6 |
| Physical Description | 1 online zdroj (325 stran) |
| LEADER | 00000nam a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | bkp520206805 | ||
| 003 | CZ-prgp | ||
| 005 | 20230309090848.0 | ||
| 006 | m-----o--d-------- | ||
| 007 | cr cn | ||
| 008 | 230309s2016 xr 000 0 cze | ||
| 020 | |a 978-80-210-8462-9 |c 299 Kč |q (print) | ||
| 020 | |a 978-80-210-8773-6 |c 254 Kč |q (online ; pdf) | ||
| 040 | |a Grada |b cze |e rda | ||
| 100 | 1 | |a Martin, Sedláček | |
| 245 | 1 | 0 | |a Jak se učitelé učí |b Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování |c Sedláček Martin, Šeďová Klára, Šalamounová Zuzana, Švaříček Roman |
| 250 | |a 1. elektronické vydání | ||
| 264 | 1 | |b Masarykova univerzita |c 2016 | |
| 300 | |a 1 online zdroj (325 stran) | ||
| 336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
| 337 | |a počítač |b c |2 rdamedia | ||
| 338 | |a online zdroj |b cr |2 rdacarrier | ||
| 520 | 3 | |a Kniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořádání výuky, jehož cílem je podněcovat myšlení žáků a prohlubovat jejich porozumění výukovému obsahu. Druhá pojednává o tom, jakým způsobem se učitelé mohou v rámci profesního rozvoje učit proměňovat svoji práci, a to za pomoci videonahrávek vlastní výuky, jejich následné analýzy a reflexe. Těžištěm knihy je výzkumné šetření, v jehož centru stál rozvojový program pro učitele, skládající se ze složky teoretické, zkušenostní a reflektivní. Ve třech kapitolách představujících výsledky výzkumu nejprve ukazujeme, nakolik se učitelům povedlo prosadit změnu a jak ji jejich žáci vnímali. Posléze prostřednictvím mozaiky příběhů učitelů popisujeme přechod od klasického vyučování k vyučování dialogickému a dokumentujeme nejen to, jak se učitelé vyrovnávali se zažitými způsoby svého jednání a s potenciálními problémy, které jim v realizaci dialogického vyučování bránily, ale také ukazujeme schopnosti učitelů reflektovat vlastní výuku. Sedmero kazuistik uzavírá syntéza, která vypovídá zejména o tom, jak obtížné je změnit vlastní jednání, zvláště má-li jít o komplexní a hlubokou proměnu. | |
| 650 | 0 | 4 | |a Psychologie a pedagogika |
| 700 | 1 | |a Šeďová Klára | |
| 700 | 1 | |a Šalamounová Zuzana | |
| 700 | 1 | |a Švaříček Roman | |
| 856 | 4 | 0 | |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/jak-se-ucitele-uci-11561/ |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID |