A framework for embedding a strong brand-oriented culture and its implications for enterprises: African and European MSMEs' evidence = Strukturální rámec pro zakotvení kultury orientované na silnou značku a její implikace pro podniky: příklady afrických a evropských podniků mikro, malé a střední velikosti : doctoral thesis

Fenomen značky, nebo jednodušeji budování značky, hraje mezi dalšími intervencemi pro soukromé firmy, uznávanou a cennou roli na dnešním stále více konkurenčním trhu. Výzkum však ukázal, že ve firmách, které se velikostně řadí od mikro, po podniky malé a střední (MSME), majitelé-manažeři často hrubě...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nedu Osakwe, Christian (Dissertant)
Other Authors: Chovancová, Miloslava, 1952- (Thesis advisor)
Format: Manuscript
Language: English
Published: Zlin : Tomas Bata University in Zlín, 2016
Series: Doctoral thesis summary
Subjects:
Physical Description: 158 stran : grafická znázornění ; 25 cm

Cover

LEADER 06140ntm a2200565 i 4500
001 87263
003 CZ-ZlUTB
005 20240830160152.0
007 ta
008 170123s2016 xr d f m 000 0 eng
999 |c 87263  |d 87263 
040 |a ZLD002  |b cze  |e rda 
041 0 |a eng  |b cze  |b eng 
072 7 |a 005  |x Management. Řízení  |2 Konspekt  |9 4 
080 |a 005:658.626  |2 MRF 
080 |a 334.012.63/.64  |2 MRF 
080 |a 005.332.4  |2 MRF 
080 |a (043.3)378.245  |2 MRF 
100 1 |a Nedu Osakwe, Christian  |7 jo2017940279  |4 dis 
245 1 2 |a A framework for embedding a strong brand-oriented culture and its implications for enterprises: African and European MSMEs' evidence =  |b Strukturální rámec pro zakotvení kultury orientované na silnou značku a její implikace pro podniky: příklady afrických a evropských podniků mikro, malé a střední velikosti : doctoral thesis /  |c author: Osakwe Christian Nedu ; supervisor Miloslava Chovancová 
246 3 1 |a Strukturální rámec pro zakotvení kultury orientované na silnou značku a její implikace pro podniky: příklady afrických a evropských podniků mikro, malé a střední velikosti 
264 1 |a Zlin :  |b Tomas Bata University in Zlín,  |c 2016 
300 |a 158 stran :  |b grafická znázornění ;  |c 25 cm 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Doctoral thesis summary 
500 |a "Study programme: P 6208 Economics and Management, study course: 6208V038 Management and Economics" 
502 |a Teze disertační práce (Ph.D.)--Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky, 2016 
504 |a Obsahuje bibliografii 
520 2 |a Fenomen značky, nebo jednodušeji budování značky, hraje mezi dalšími intervencemi pro soukromé firmy, uznávanou a cennou roli na dnešním stále více konkurenčním trhu. Výzkum však ukázal, že ve firmách, které se velikostně řadí od mikro, po podniky malé a střední (MSME), majitelé-manažeři často hrubě podceňují moc budování silného jména značky na trhu. To vše jasně ukazuje, že v případě, že MSME chce skutečně zvyšovat svou kapacitu, aby mezi ostatními podniky středně době i dlouhodobě vytvářely zisk, musí věnovat značnou pozornost (korporátně), procesu budování značky obecně, a na prvním místě se zvláště věnovat rozvoji silné, na značku orientované kultuře (BOC). Zde je silným argumentem snaha pro zakotvení silné, na značku orientované kultury, a mikro, malý a střední podnik (MSME) získá větší šanci být nejen důvodně konkurenční, může zvyšovat své zdroje příjmů, může zvyšovat svou viditelnost na trhu, ale také zvyšovat své šance k přežití v případě poklesu hospodářského výsledku. Krátce vyjádřen dlouhý příběh této vědecké práce, výzkumník se zvláště zajímal o identifikaci klíčových dimenzí, silné, na značku orientované kultury (BOC), stejně jako potvrzení hnacích faktorů firmy; a skutečnost, že se výzkum také snaží lépe pochopit dopady kombinací BOC vytvořených pro firmu. To je tím důvodem, který do značné míry zapříčinil spuštění výzkumu. Výstižněji řečeno, hlavním cílem této studie je vytvořit a ověřit koncepční rámec, který hledá relevantní dekonstrukci významu pojmu BOC pro firmu, nejprve zdůrazněním jeho kritických dimenzí, a za druhé odkrytí jeho kritických faktorů, a zásadněji celkovou implikaci pro MSME. 
520 2 |a Pokud se týče teoretických východisek této práce, práce čerpá z literárních zdrojů strategického výzkumu obecně, a zvláště z pramenů brandingového výzkumu. Resource-based teorie (RBT) je oporou této práce, jak bylo původně zamýšleno, že se značkou má být zacházeno jako se strategickým zdrojem firmy. K dosažení cíle studie, primární údaje byly shromážděny z firem ve dvou rozvojových ekonomikách a na dvou kontinentech (tj Makedonie na evropské straně a Nigérií na africké straně). Partial Least Squeares Structural Equation Modelling bylo použito k empirickému testu a ověřování výzkumných hypotéz. Kromě dosažených výsledků tohoto výzkumu, jeden z velkých výstupů těchto tezí je vymezen koncepčním instrumentáriem (Obrázek 2), které by primárně, mohlo sloužit jako průvodce pro mikro, malé a střední podniky (MSME), s nadějí, že prakticky pomůže operátorům k solidnímu porozumění jejich základních požadavkům o silné podnikové, na značku orientované kultuře, která na oplátku pomůže posunout dopředu konkurenceschopnost a ekonomickou prosperitu mikro, malého a středního podniku (MSME). Stojí za zmínku, že příspěvky rozšiřující teoretické znalosti, manažerskou praxi a tvorbu politiky jsou zvýrazněny v předposlední části tezí. Omezení výzkumu, stejně jako užitečné návrhy pro další výzkum byly rovněž zdůrazněny. (pro více informací - viz závěrečná část tohoto vědeckého díla). 
546 |a Česká a anglická resumé 
650 0 7 |a řízení značky  |7 ph205089  |2 czenas 
650 0 7 |a malé a střední podniky  |7 ph115211  |2 czenas 
650 0 7 |a konkurenceschopnost  |7 ph121800  |2 czenas 
650 0 9 |a brand management  |2 eczenas 
650 0 9 |a small and medium-sized enterprises  |2 eczenas 
650 0 9 |a competitiveness  |2 eczenas 
655 7 |a doktorské disertace  |7 fd186751  |2 czenas 
655 9 |a higher doctoral dissertations  |2 eczenas 
700 1 |a Chovancová, Miloslava,  |d 1952-  |7 mzk2006323037  |4 ths 
710 2 |a Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.  |b Fakulta managementu a ekonomiky  |7 kn20010709196  |4 dgg 
810 2 |a Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.  |t Teze disertační práce 
856 4 1 |u http://hdl.handle.net/10563/39372  |y Online 
910 |a ZLD002 
942 |2 udc 
992 |a BK  |c vs 
993 |x NEPOSILAT  |y VSKP 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 KNEDU_OSAKWECH  |7 0  |8 MANUS  |9 142679  |a UTBZL  |b UTBZL  |c 001  |d 2017-03-08  |o K/NEDU OSAKWE,CH.  |p 420010169527  |r 2019-08-26  |w 2019-08-26  |x N:povinný výtisk;  |y 12