Krize jako příležitost (a nejen ve školství)

<p>Publikace <em>Krize jako příležitost (a nejen ve školství)</em> je optimistickým čtením o negativních situacích. Autorky využívají svých zkušeností vedoucích pracovnic ve školství posílených svou lektorskou činností i akademickou činností na Pedagogické fakultě UK a předkládají...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Zuzana, Svobodová
Other Authors: Trojanová Irena
Format: eBook
Language: Czech
Published: Wolters Kluwer 2021
Edition: 1. elektronické vydání
Subjects:
ISBN: 978-80-7676-215-2
978-80-7676-217-6
Physical Description: 1 online zdroj (108 stran)

Cover

Table of contents

Description
Summary: <p>Publikace <em>Krize jako příležitost (a nejen ve školství)</em> je optimistickým čtením o negativních situacích. Autorky využívají svých zkušeností vedoucích pracovnic ve školství posílených svou lektorskou činností i akademickou činností na Pedagogické fakultě UK a předkládají čtenářům strukturovanou publikaci rozdělenou do tří částí: Před (co můžeme udělat pro předcházení krizi), Při (Jak vzniklou krizi řešit) a Po (Jak se z krize poučit). Shrnutím všeho je pak příběh ředitelky, která sama krizí prošla (podobnost s reálnými postavami je čistě náhodná). Bonusem publikace jsou podcasty, ve kterých samy autorky komentují text. Kniha je určena pracovníkům škol a školských zařízení, kteří chtějí krizi využít k posunu své organizace. Zajímavá je určitě i pro zřizovatele a pracovníky České školní inspekce. A přečíst si ji mohou všichni, kteří si chtějí udělat představu o situaci v českém školství a o nasazení nejen pedagogických pracovníků.</p> <p><span style="text-decoration: underline;">Úryvky z recenzí:</span></p> <p><em>Číst si zálibně knížku o krizích zavání trochu masochismem nebo sklony k destrukci, ale v případě publikace Ireny Trojanové a Zuzany Svobodové je to přece jen úplně jinak. Jde totiž vlastně o čtení uklidňující a optimistické, kdy čtenář může být sice chvílemi zaveden do těžších úvah a labyrintu pomyslných vykřičníků, nakonec se však, po prostudování všech kapitol, cítí posílen a zocelen, ba přímo osvěžen poznáním, jak lze na krize a jejich zvládání systematicky a systémově nahlížet.</em></p> <p>Jindřich Kitzberger</p> <p><em>Pokud čtenář přijme nabídku a vstoupí do světa krize bez bázně, naučí se, jak poznat její náznaky, průběh, ale i konec a odeznívání. Vše je vždy přehledně popsáno, logicky vyargumentováno a navíc podloženo citacemi ze soudobé odborné literatury, jejíž perfektní znalost autorky nejednou prokázaly a v textu aplikovaly. Aktuálnost knihy navíc doplňují velmi vhodné ilustrativní příklady z praxe.</em></p> <p>Jitka Kendíková</p> <p><em>Předložená publikace má potenciál významně přispět k poznání variabilních a složitých pedagogicko-didaktických, psychosociálních a profesních situací v kontextu školního vzdělávání. Autorkami zpracované téma představuje hodnotný příspěvek v oblasti teorie školy a školského managementu. Publikace je metodicky vyspělá a terminologicky jasná. Získané poznatky a precizní formulace, zejména konceptualizace problematiky krize ve školním prostředí, jistě přispějí k rozvoji pedagogické vědy.</em></p> <p>Jaroslav Veteška</p>
ISBN: 978-80-7676-215-2
978-80-7676-217-6