Diagnostika a rozvoj informatického myšlení na základních školách v kontextu alternativních metod výuky matematiky
Koncepce informatického myšlení je nejednotná i napříč světovými kurikuly, s čímž souvisí i rozdílné přístupy k implementaci jeho cíleného rozvoje do škol. Absence uznávané exaktní definice vedla i v českém prostředí k řadě problémů s implementací tohoto způsobu myšlení do vzdělávacího procesu, a př...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | , |
Format: | eBook |
Language: | Czech |
Published: |
Univerzita Palackého v Olomouci
2024
|
Edition: | 1. elektronické vydání |
Subjects: | |
ISBN: | 978-80-244-6516-5 978-80-244-6516-6 |
Physical Description: | 1 online zdroj (164 stran) |
Summary: | Koncepce informatického myšlení je nejednotná i napříč světovými kurikuly, s čímž souvisí i rozdílné přístupy k implementaci jeho cíleného rozvoje do škol. Absence uznávané exaktní definice vedla i v českém prostředí k řadě problémů s implementací tohoto způsobu myšlení do vzdělávacího procesu, a přestože v současnosti směřujeme k jasnějšímu vymezení informatického myšlení, stále jej obklopuje řada prekonceptů. Nabízí se tedy otázka, co přesně je tedy informatické myšlení v kontextu základního vzdělávání v České republice? Jak můžeme jeho rozvoj diagnostikovat a jaká je běžná úroveň informatické myšlení u žáků? Nalezení odpovědí na tyto otázky je zcela stěžejní pro další vývoj výuky informatiky na tuzemských základních školách. |
---|---|
ISBN: | 978-80-244-6516-5 978-80-244-6516-6 |