Diagnostika a rozvoj informatického myšlení na základních školách v kontextu alternativních metod výuky matematiky

Koncepce informatického myšlení je nejednotná i napříč světovými kurikuly, s čímž souvisí i rozdílné přístupy k implementaci jeho cíleného rozvoje do škol. Absence uznávané exaktní definice vedla i v českém prostředí k řadě problémů s implementací tohoto způsobu myšlení do vzdělávacího procesu, a př...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Klement, Milan
Other Authors: Květoslav Bártek, Lucie Bryndová
Format: eBook
Language: Czech
Published: Univerzita Palackého v Olomouci 2024
Edition: 1. elektronické vydání
Subjects:
ISBN: 978-80-244-6516-5
978-80-244-6516-6
Physical Description: 1 online zdroj (164 stran)

Cover

Table of contents

Description
Summary: Koncepce informatického myšlení je nejednotná i napříč světovými kurikuly, s čímž souvisí i rozdílné přístupy k implementaci jeho cíleného rozvoje do škol. Absence uznávané exaktní definice vedla i v českém prostředí k řadě problémů s implementací tohoto způsobu myšlení do vzdělávacího procesu, a přestože v současnosti směřujeme k jasnějšímu vymezení informatického myšlení, stále jej obklopuje řada prekonceptů. Nabízí se tedy otázka, co přesně je tedy informatické myšlení v kontextu základního vzdělávání v České republice? Jak můžeme jeho rozvoj diagnostikovat a jaká je běžná úroveň informatické myšlení u žáků? Nalezení odpovědí na tyto otázky je zcela stěžejní pro další vývoj výuky informatiky na tuzemských základních školách.
ISBN: 978-80-244-6516-5
978-80-244-6516-6