Teorie výchovy K vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny
Kniha je určena učitelům i studentům pedagogiky, učitelství i širší pedagogické veřejnosti. Představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nale...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | eBook |
Language: | Czech |
Published: |
Grada
2013
|
Edition: | 1. elektronické vydání |
Subjects: | |
ISBN: | 978-80-247-4212-0 978-80-247-8692-6 978-80-247-8693-3 |
Physical Description: | 1 online zdroj (192 stran) |
LEADER | 02081nam a2200277 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | bkp7141 | ||
003 | CZ-prgp | ||
005 | 20170103190445.0 | ||
006 | m-----o--d-------- | ||
007 | cr cn | ||
008 | 170103s2013 xr 000 0 cze | ||
020 | |a 978-80-247-4212-0 |c 299 Kč |q (print) | ||
020 | |a 978-80-247-8692-6 |c 254 Kč |q (online ; pdf) | ||
020 | |a 978-80-247-8693-3 |c 254 Kč |q (online ; epub) | ||
040 | |a Grada |b cze |e rda | ||
100 | 1 | |a Strouhal, Martin | |
245 | 1 | 0 | |a Teorie výchovy |b K vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny |c Martin Strouhal |
250 | |a 1. elektronické vydání | ||
264 | 1 | |b Grada |c 2013 | |
300 | |a 1 online zdroj (192 stran) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a počítač |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online zdroj |b cr |2 rdacarrier | ||
520 | 3 | |a Kniha je určena učitelům i studentům pedagogiky, učitelství i širší pedagogické veřejnosti. Představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nalezne rozbor pojmů, bez nichž se teorie výchovy neobejde (diskurs, formativní proces, zájem, autorita, vzdělání, kultura, teorie, praxe aj.). Autor se ptá, zda soudobé pedagogice s jejím důrazem na "akci" a "zážitek" nechybí zájem o hlubší reflexi právě těchto základních pojmů. Polemizuje s pokusy chápat výchovu skrze jednoznačné definice, zdůrazňuje antinomickou, kontradiktorickou podstatu procesu výchovy a celé pedagogické teorie. Upozorňuje na nebezpečí skryté v zapomnění na význam ideálu ve výchově a odmítá rezignaci na hledání hodnotících měřítek v době tzv. postmoderny. Smyslem této knihy je přispět k hledání komplexního pojetí výchovné teorie. | |
650 | 0 | 4 | |a Pedagogika |
856 | 4 | 0 | |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/teorie-vychovy-867/ |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID |