Teorie výchovy K vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny

Kniha je určena učitelům i studentům pedagogiky, učitelství i širší pedagogické veřejnosti. Představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nale...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Strouhal, Martin
Format: eBook
Language: Czech
Published: Grada 2013
Edition: 1. elektronické vydání
Subjects:
ISBN: 978-80-247-4212-0
978-80-247-8692-6
978-80-247-8693-3
Physical Description: 1 online zdroj (192 stran)

Cover

Table of contents

LEADER 02081nam a2200277 i 4500
001 bkp7141
003 CZ-prgp
005 20170103190445.0
006 m-----o--d--------
007 cr cn
008 170103s2013 xr 000 0 cze
020 |a 978-80-247-4212-0  |c 299 Kč  |q (print) 
020 |a 978-80-247-8692-6  |c 254 Kč  |q (online ; pdf) 
020 |a 978-80-247-8693-3  |c 254 Kč  |q (online ; epub) 
040 |a Grada  |b cze  |e rda 
100 1 |a Strouhal, Martin 
245 1 0 |a Teorie výchovy  |b K vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny  |c Martin Strouhal 
250 |a 1. elektronické vydání 
264 1 |b Grada  |c 2013 
300 |a 1 online zdroj (192 stran) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a počítač  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online zdroj  |b cr  |2 rdacarrier 
520 3 |a Kniha je určena učitelům i studentům pedagogiky, učitelství i širší pedagogické veřejnosti. Představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nalezne rozbor pojmů, bez nichž se teorie výchovy neobejde (diskurs, formativní proces, zájem, autorita, vzdělání, kultura, teorie, praxe aj.). Autor se ptá, zda soudobé pedagogice s jejím důrazem na "akci" a "zážitek" nechybí zájem o hlubší reflexi právě těchto základních pojmů. Polemizuje s pokusy chápat výchovu skrze jednoznačné definice, zdůrazňuje antinomickou, kontradiktorickou podstatu procesu výchovy a celé pedagogické teorie. Upozorňuje na nebezpečí skryté v zapomnění na význam ideálu ve výchově a odmítá rezignaci na hledání hodnotících měřítek v době tzv. postmoderny. Smyslem této knihy je přispět k hledání komplexního pojetí výchovné teorie. 
650 0 4 |a Pedagogika 
856 4 0 |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/teorie-vychovy-867/  |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID