Mezigenerační učení Teorie, výzkum, praxe
Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit....
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | , , , , |
Format: | eBook |
Language: | Czech |
Published: |
Masarykova univerzita
2016
|
Edition: | 1. elektronické vydání |
Subjects: | |
ISBN: | 978-80-210-8460-5 978-80-210-8770-5 |
Physical Description: | 1 online zdroj (296 stran) |
LEADER | 02298nam a2200325 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | bkp528595389 | ||
003 | CZ-prgp | ||
005 | 20230309090848.0 | ||
006 | m-----o--d-------- | ||
007 | cr cn | ||
008 | 230309s2016 xr 000 0 cze | ||
020 | |a 978-80-210-8460-5 |c 290 Kč |q (print) | ||
020 | |a 978-80-210-8770-5 |c 246 Kč |q (online ; pdf) | ||
040 | |a Grada |b cze |e rda | ||
100 | 1 | |a Petr, Novotný | |
245 | 1 | 0 | |a Mezigenerační učení |b Teorie, výzkum, praxe |c Novotný Petr, Rabušicová Milada, Brücknerová Karla, Kamanová Lenka, Pevná Kateřina, Vařejková Zuzana |
250 | |a 1. elektronické vydání | ||
264 | 1 | |b Masarykova univerzita |c 2016 | |
300 | |a 1 online zdroj (296 stran) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a počítač |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online zdroj |b cr |2 rdacarrier | ||
520 | 3 | |a Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit. V této knize se snažíme tuto "samozřejmost" mezigeneračního učení zproblematizovat. Ukazujeme, že učební situace, v nichž se setkávají lidé z odlišných generací, jsou specifické v řadě ohledů: z hlediska obsahů učení, aktivity jednotlivých aktérů při poskytování a přijímání učebních podnětů, různorodostí učebních situací a příležitostí k nim. Aktéři mezigeneračního učení musí čelit různým výzvám, ale zároveň si mohou odnášet specifické benefity. Tuto specifičnost rozkrýváme v rovině teoretické, ale zejména empiricky výzkumem mezigeneračního učení v různých sociálních prostředích: ve škole, na pracovišti a v komunitách. | |
650 | 0 | 4 | |a Psychologie a pedagogika |
700 | 1 | |a Rabušicová Milada | |
700 | 1 | |a Brücknerová Karla | |
700 | 1 | |a Kamanová Lenka | |
700 | 1 | |a Pevná Kateřina | |
700 | 1 | |a Vařejková Zuzana | |
856 | 4 | 0 | |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/mezigeneracni-uceni-11559/ |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID |