Mezigenerační učení Teorie, výzkum, praxe

Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit....

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Petr, Novotný
Other Authors: Rabušicová Milada, Brücknerová Karla, Kamanová Lenka, Pevná Kateřina, Vařejková Zuzana
Format: eBook
Language: Czech
Published: Masarykova univerzita 2016
Edition: 1. elektronické vydání
Subjects:
ISBN: 978-80-210-8460-5
978-80-210-8770-5
Physical Description: 1 online zdroj (296 stran)

Cover

Table of contents

LEADER 02298nam a2200325 i 4500
001 bkp528595389
003 CZ-prgp
005 20230309090848.0
006 m-----o--d--------
007 cr cn
008 230309s2016 xr 000 0 cze
020 |a 978-80-210-8460-5  |c 290 Kč  |q (print) 
020 |a 978-80-210-8770-5  |c 246 Kč  |q (online ; pdf) 
040 |a Grada  |b cze  |e rda 
100 1 |a Petr, Novotný 
245 1 0 |a Mezigenerační učení  |b Teorie, výzkum, praxe  |c Novotný Petr, Rabušicová Milada, Brücknerová Karla, Kamanová Lenka, Pevná Kateřina, Vařejková Zuzana 
250 |a 1. elektronické vydání 
264 1 |b Masarykova univerzita  |c 2016 
300 |a 1 online zdroj (296 stran) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a počítač  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online zdroj  |b cr  |2 rdacarrier 
520 3 |a Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit. V této knize se snažíme tuto "samozřejmost" mezigeneračního učení zproblematizovat. Ukazujeme, že učební situace, v nichž se setkávají lidé z odlišných generací, jsou specifické v řadě ohledů: z hlediska obsahů učení, aktivity jednotlivých aktérů při poskytování a přijímání učebních podnětů, různorodostí učebních situací a příležitostí k nim. Aktéři mezigeneračního učení musí čelit různým výzvám, ale zároveň si mohou odnášet specifické benefity. Tuto specifičnost rozkrýváme v rovině teoretické, ale zejména empiricky výzkumem mezigeneračního učení v různých sociálních prostředích: ve škole, na pracovišti a v komunitách. 
650 0 4 |a Psychologie a pedagogika 
700 1 |a Rabušicová Milada 
700 1 |a Brücknerová Karla 
700 1 |a Kamanová Lenka 
700 1 |a Pevná Kateřina 
700 1 |a Vařejková Zuzana 
856 4 0 |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/mezigeneracni-uceni-11559/  |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID