Mezigenerační učení Teorie, výzkum, praxe

Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit....

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Petr, Novotný
Other Authors: Rabušicová Milada, Brücknerová Karla, Kamanová Lenka, Pevná Kateřina, Vařejková Zuzana
Format: eBook
Language: Czech
Published: Masarykova univerzita 2016
Edition: 1. elektronické vydání
Subjects:
ISBN: 978-80-210-8460-5
978-80-210-8770-5
Physical Description: 1 online zdroj (296 stran)

Cover

Table of contents

Description
Summary: Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit. V této knize se snažíme tuto "samozřejmost" mezigeneračního učení zproblematizovat. Ukazujeme, že učební situace, v nichž se setkávají lidé z odlišných generací, jsou specifické v řadě ohledů: z hlediska obsahů učení, aktivity jednotlivých aktérů při poskytování a přijímání učebních podnětů, různorodostí učebních situací a příležitostí k nim. Aktéři mezigeneračního učení musí čelit různým výzvám, ale zároveň si mohou odnášet specifické benefity. Tuto specifičnost rozkrýváme v rovině teoretické, ale zejména empiricky výzkumem mezigeneračního učení v různých sociálních prostředích: ve škole, na pracovišti a v komunitách.
ISBN: 978-80-210-8460-5
978-80-210-8770-5