Tvorba jako způsob poznávání
Tvorba anebo tvořivost, založená na myšlence osvobození a rozvíjení lidské přirozenosti, patřila k velkým tématům modernistické psychologie i pedagogiky a zájem o ni setrvává i v dnešním školském diskurzu. V něm se vyzdvihuje především originalita a flexibilita jednotlivce jako důležitý předpoklad ú...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | , |
Format: | eBook |
Language: | Czech |
Published: |
Karolinum
2014
|
Edition: | 1. elektronické vydání |
Subjects: | |
ISBN: | 978-80-246-2335-1 978-80-246-2530-0 |
Physical Description: | 1 online zdroj (556 stran) |
LEADER | 02587nam a2200289 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | bkp521177576 | ||
003 | CZ-prgp | ||
005 | 20191001132527.0 | ||
006 | m-----o--d-------- | ||
007 | cr cn | ||
008 | 191001s2014 xr 000 0 cze | ||
020 | |a 978-80-246-2335-1 |c 375 Kč |q (print) | ||
020 | |a 978-80-246-2530-0 |c 230 Kč |q (online ; pdf) | ||
040 | |a Grada |b cze |e rda | ||
100 | 1 | |a Chrz, Vladimír | |
245 | 1 | 0 | |a Tvorba jako způsob poznávání |c Vladimír Chrz, Jan Slavík, kol. Štech Stanislav a |
250 | |a 1. elektronické vydání | ||
264 | 1 | |b Karolinum |c 2014 | |
300 | |a 1 online zdroj (556 stran) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a počítač |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online zdroj |b cr |2 rdacarrier | ||
520 | 3 | |a Tvorba anebo tvořivost, založená na myšlence osvobození a rozvíjení lidské přirozenosti, patřila k velkým tématům modernistické psychologie i pedagogiky a zájem o ni setrvává i v dnešním školském diskurzu. V něm se vyzdvihuje především originalita a flexibilita jednotlivce jako důležitý předpoklad úspěchu v současné společnosti. Přitom se zpravidla - ať již vědomě nebo bezděčně - ideově navazuje na tradiční chápání tvorby jako výlučně individuálního činu. Tato kniha nabízí odlišnou koncepci. Vychází z pojetí tvorby jakožto artikulace či formulace díla, které má obsah. Zvláštní zřetel k obsahu tvorby a k možnostem jeho efektivní a působivé formulace v určitém výkladovém kontextu přináší podstatnou změnu hlediska. Vede totiž k přehodnocení původního individualistického pojetí z intersubjektivní perspektivy: zdůrazňuje situovanost tvorby do určitého kulturního rámce se všemi vazbami na jeho symbolizace, skripty, významy a pravidla, vůči kterým se tvůrčí čin vymezuje, ale také na ně musí rozmanitým způsobem navazovat. Kapitoly této knihy postupně rozvíjejí výklad teorie a praxe obecného procesu kulturní transformace obsahu v rozpětí mezi pojmovým poznáváním (noéta) a poznáváním obrazným (aisthéta). Tento proces má svůj enkulturační, socializační a personalizační rozměr, v jejichž vzájemném průniku se uplatňuje výchova a rozvíjejí se všechny projevy lidské kultury. | |
650 | 0 | 4 | |a Psychologie odborná |
700 | 1 | |a Jan Slavík | |
700 | 1 | |a kol. Štech Stanislav a | |
856 | 4 | 0 | |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/tvorba-jako-zpusob-poznavani-5409/ |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID |