Šance na dosažení vysokoškolského vzdělání v populaci osob se zdravotním postižením

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author Šámalová, Kateřina
Format Electronic Book
LanguageCzech
Published Karolinum 2016
Edition1. elektronické vydání
Subjects
Online AccessDostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID
ISBN978-80-246-3469-2
978-80-246-3491-3
Physical Description1 online zdroj (162 stran)

Cover

LEADER 00000nam a2200000 i 4500
001 bkp519090622
003 CZ-prgp
005 20191002093249.0
006 m-----o--d--------
007 cr cn
008 191002s2016 xr 000 0 cze
020 |a 978-80-246-3469-2  |c 220 Kč  |q (print) 
020 |a 978-80-246-3491-3  |c 150 Kč  |q (online ; pdf) 
040 |a Grada  |b cze  |e rda 
100 1 |a Šámalová, Kateřina 
245 1 0 |a Šance na dosažení vysokoškolského vzdělání v populaci osob se zdravotním postižením  |c Kateřina Šámalová 
250 |a 1. elektronické vydání 
264 1 |b Karolinum  |c 2016 
300 |a 1 online zdroj (162 stran) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a počítač  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online zdroj  |b cr  |2 rdacarrier 
520 3 |a Vzdělání je nástrojem vzestupné sociální mobility, proto je nutné zabezpečit rovný přístup k němu všem společenským skupinám bez ohledu na jejich sociální či zdravotní charakteristiky. Jednou z mnoha skupin, které čelí komplikovanému přístupu ke vzdělání, je populace osob se zdravotním postižením; ty se v různých fázích svých vzdělávacích trajektorií setkávají s omezeními a překážkami, které jim dosažení vyšších úrovní vzdělání ztěžují. Ústředním tématem knihy je přístupnost vysokoškolského vzdělání pro osoby se zdravotním postižením, tedy šance, že se plnohodnotně integrují do akademického života a prostředí a zdárně absolvují studium na vysoké škole. Teoretická část předkládá různá pojetí klíčových konstruktů práce a zasazuje je do příslušného tematického rámce - sociologie vzdělávání. Předmětem výkladu jsou rovněž teorie vzdělanostních nerovností, jejichž praktické důsledky jsou popisovány v jednotlivých fázích vzdělávacího procesu osob se zdravotním postižením. V rámci kvantitativní výzkumné studie, provedené na Univerzitě Karlově na totálním výběru studentů se zdravotním postižením, je pozornost věnována především motivaci těchto studentů zahájit vysokoškolské studium, vlivům působícím na výběr studijního oboru, stejně jako překážkám, se kterými se mohou studenti v průběhu studia setkat, a zdrojům, které mohou k jejich překonávání využívat. S využitím těchto poznatků je v závěru studie sledována úspěšnost studentů se zdravotním postižením v průběhu vysokoškolského studia.  
650 0 4 |a Pedagogika 
856 4 0 |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/sance-na-dosazeni-vysokoskolskeho-vzdelani-v-populaci-osob-se-zdravotnim-postizenim-5713/  |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID