Předpoklady žáka pro řešení úloh z matematiky Diagnostika příčin neúspěchu a návrhy opatření k jejich odstranění
Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019-2022 multioborovým týmem složeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem sedm kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických vý...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | eBook |
Language: | Czech |
Published: |
Karolinum
2024
|
Edition: | 1. elektronické vydání |
Subjects: | |
ISBN: | 978-80-246-5582-6 978-80-246-5669-4 |
Physical Description: | 1 online zdroj (344 stran) |
LEADER | 02256nam a2200277 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | bkp477162587 | ||
003 | CZ-prgp | ||
005 | 20240904123525.0 | ||
006 | m-----o--d-------- | ||
007 | cr cn | ||
008 | 240904s2024 xr 000 0 cze | ||
020 | |a 978-80-246-5582-6 |c 350 Kč |q (print) | ||
020 | |a 978-80-246-5669-4 |c 270 Kč |q (online ; pdf) | ||
040 | |a Grada |b cze |e rda | ||
100 | 1 | |a Petr | |
245 | 1 | 0 | |a Předpoklady žáka pro řešení úloh z matematiky |b Diagnostika příčin neúspěchu a návrhy opatření k jejich odstranění |c Petr, Eisenmann |
250 | |a 1. elektronické vydání | ||
264 | 1 | |b Karolinum |c 2024 | |
300 | |a 1 online zdroj (344 stran) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a počítač |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online zdroj |b cr |2 rdacarrier | ||
520 | 3 | |a Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019-2022 multioborovým týmem složeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem sedm kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady žáka k řešení úloh v matematice: matematická citlivost, matematická tvořivost, čtenářská gramotnost, počtářská dovednost, pracovní paměť, tendence k užití algoritmu, sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Tyto ukazatele tvoří strukturu a v rámci monografie je popsán jak důvod jejich zařazení do vytvořené struktury, tak i jejich operacionalizace pro potřeby diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je totiž certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umožní stanovit možná rizika, jež žákovi mohou bránit v úspěšném řešení matematických úloh. Důsledky pro učitelskou praxi, zejména náměty pro práci se žáky za účelem snížení rizik, popisuje závěrečná kapitola monografie. | |
650 | 0 | 4 | |a Didaktika |
700 | 1 | |a Eisenmann | |
856 | 4 | 0 | |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/predpoklady-zaka-pro-reseni-uloh-z-matematiky-12902/ |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID |