Předpoklady žáka pro řešení úloh z matematiky Diagnostika příčin neúspěchu a návrhy opatření k jejich odstranění

Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019-2022 multioborovým týmem složeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem sedm kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických vý...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Petr
Other Authors: Eisenmann
Format: eBook
Language: Czech
Published: Karolinum 2024
Edition: 1. elektronické vydání
Subjects:
ISBN: 978-80-246-5582-6
978-80-246-5669-4
Physical Description: 1 online zdroj (344 stran)

Cover

Table of contents

LEADER 02256nam a2200277 i 4500
001 bkp477162587
003 CZ-prgp
005 20240904123525.0
006 m-----o--d--------
007 cr cn
008 240904s2024 xr 000 0 cze
020 |a 978-80-246-5582-6  |c 350 Kč  |q (print) 
020 |a 978-80-246-5669-4  |c 270 Kč  |q (online ; pdf) 
040 |a Grada  |b cze  |e rda 
100 1 |a Petr 
245 1 0 |a Předpoklady žáka pro řešení úloh z matematiky  |b Diagnostika příčin neúspěchu a návrhy opatření k jejich odstranění  |c Petr, Eisenmann 
250 |a 1. elektronické vydání 
264 1 |b Karolinum  |c 2024 
300 |a 1 online zdroj (344 stran) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a počítač  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online zdroj  |b cr  |2 rdacarrier 
520 3 |a Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019-2022 multioborovým týmem složeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem sedm kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady žáka k řešení úloh v matematice: matematická citlivost, matematická tvořivost, čtenářská gramotnost, počtářská dovednost, pracovní paměť, tendence k užití algoritmu, sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Tyto ukazatele tvoří strukturu a v rámci monografie je popsán jak důvod jejich zařazení do vytvořené struktury, tak i jejich operacionalizace pro potřeby diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je totiž certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umožní stanovit možná rizika, jež žákovi mohou bránit v úspěšném řešení matematických úloh. Důsledky pro učitelskou praxi, zejména náměty pro práci se žáky za účelem snížení rizik, popisuje závěrečná kapitola monografie. 
650 0 4 |a Didaktika 
700 1 |a Eisenmann 
856 4 0 |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/predpoklady-zaka-pro-reseni-uloh-z-matematiky-12902/  |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID