Společnost věčného mládí

Kniha se zabývá dopady jedné z největších sociokulturních změn druhé poloviny 20. století, nebývalého nárůstu nové společenské kategorie - adolescentů. Autor rozebírá mentalitu těch, kdo se nalézají v přechodné životní fázi, pro kterou je charakteristická neuzavřenost životních voleb. Tato nová soci...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Jan
Other Authors: Keller
Format: eBook
Language: Czech
Published: Karolinum 2022
Edition: 1. elektronické vydání
Subjects:
ISBN: 978-80-246-5008-1
978-80-246-5018-0
Physical Description: 1 online zdroj (264 stran)

Cover

Table of contents

LEADER 02569nam a2200277 i 4500
001 bkp470867938
003 CZ-prgp
005 20230925084224.0
006 m-----o--d--------
007 cr cn
008 230925s2022 xr 000 0 cze
020 |a 978-80-246-5008-1  |c 330 Kč  |q (print) 
020 |a 978-80-246-5018-0  |c 230 Kč  |q (online ; pdf) 
040 |a Grada  |b cze  |e rda 
100 1 |a Jan 
245 1 0 |a Společnost věčného mládí  |c Jan, Keller 
250 |a 1. elektronické vydání 
264 1 |b Karolinum  |c 2022 
300 |a 1 online zdroj (264 stran) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a počítač  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online zdroj  |b cr  |2 rdacarrier 
520 3 |a Kniha se zabývá dopady jedné z největších sociokulturních změn druhé poloviny 20. století, nebývalého nárůstu nové společenské kategorie - adolescentů. Autor rozebírá mentalitu těch, kdo se nalézají v přechodné životní fázi, pro kterou je charakteristická neuzavřenost životních voleb. Tato nová sociální kategorie co do svého počtu i významu neobyčejně sílí po druhé světové válce, tedy v období, které je přechodné též z hlediska celé společnosti na cestě od společnosti průmyslové k postindustriální. Kniha analyzuje, jak v této situaci došlo ke vzniku kultu věčného mládí, koncentrovaného kolem motivů touhy bez hranic, popření autorit a iluze neomezené individuální volby. Autor dokládá, nakolik kult věčného mládí inspiroval takzvané postmoderní myšlení. Dále ukazuje, jak tento způsob myšlení přetrvává i v situaci, kdy se od přelomu 70. a 80. let vynořují obrysy společnosti hypermoderní. Pečlivě budovaný kult mládí převrací skutečné vztahy ve společnosti. Pomáhá zakrývat fakt, že vlastnosti, které jsou přičítány mladé generaci, jsou ve skutečnosti požadavky přicházející zvenčí a vyvolávané logikou fungování firem, politiky a médií. Kult věčného mládí pomáhá zastírat poměry, ve kterých vyrůstají nové generace, a odvádí pozornost od skutečných problémů, jimž musejí čelit. Tento uměle pěstovaný kult neúprosně popohání k vyšší výkonnosti příslušníky všech generací v zájmu zvyšování profitu především velkých firem a finančních trhů. 
650 0 4 |a Sociologie 
700 1 |a Keller 
856 4 0 |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/spolecnost-vecneho-mladi-12145/  |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID