Školní vzdělávání v Estonsku
Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodolo...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | , |
Format: | eBook |
Language: | Czech |
Published: |
Karolinum
2014
|
Edition: | 1. elektronické vydání |
Subjects: | |
ISBN: | 978-80-246-2687-1 978-80-246-2706-9 |
Physical Description: | 1 online zdroj (146 stran) |
LEADER | 03560nam a2200289 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | bkp447781138 | ||
003 | CZ-prgp | ||
005 | 20191001132844.0 | ||
006 | m-----o--d-------- | ||
007 | cr cn | ||
008 | 191001s2014 xr 000 0 cze | ||
020 | |a 978-80-246-2687-1 |c 170 Kč |q (print) | ||
020 | |a 978-80-246-2706-9 |c 110 Kč |q (online ; pdf) | ||
040 | |a Grada |b cze |e rda | ||
100 | 1 | |a Ježková, Věra | |
245 | 1 | 0 | |a Školní vzdělávání v Estonsku |c Věra Ježková, Edgar Krull, Karmen Trasbergová |
250 | |a 1. elektronické vydání | ||
264 | 1 | |b Karolinum |c 2014 | |
300 | |a 1 online zdroj (146 stran) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a počítač |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online zdroj |b cr |2 rdacarrier | ||
520 | 3 | |a Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodologický přístup užitý v těchto publikacích, tj. problémové pojetí (důraz na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání) a dva pohledy na představenou problematiku: pohled "zvenku", který poskytuje česká autorka, a pohled "zevnitř", který zprostředkovávají estonští autoři. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní v estonském školním vzdělávání a jsou také aktuální pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z osmi kapitol. První kapitola uvádí do širšího kontextu země, v němž změny školního vzdělávání probíhají; zvláštní pozornost je věnována historii země. Ve druhé kapitole je kladen hlavní důraz na cíle a principy nové estonské vzdělávací politiky, třetí kapitola představuje obnovený estonský vzdělávací systém a poskytuje i krátký pohled do historie estonského vzdělávání. Tématem čtvrté kapitoly jsou významné změny, jimiž prochází kurikulum základních škol a gymnázií. Pátá kapitola se zabývá problematikou evaluace vzdělávacího systému a vzdělávacích zařízení a hodnocení žáků. Šestá kapitola se věnuje aktuální a citlivé národnostní otázce ve společnosti a ve školním vzdělávání, sedmá kapitola podobně citlivé otázce jazyků a jazykového vzdělávání. V poslední, osmé, kapitole, podobně jako v předchozích studiích této ediční řady, dostávají prostor autoři "domácí"; přinášejí svůj vnitřní pohled na vývoj všeobecného vzdělávání v Estonsku za posledních 25 let. Publikace představuje příspěvek k literatuře z oblasti srovnávací pedagogiky, přinášející systematicky utříděné poznatky o zemi, která může být českému čtenáři v mnoha ohledech blízká. Je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním. | |
650 | 0 | 4 | |a Pedagogika |
700 | 1 | |a Edgar Krull | |
700 | 1 | |a Karmen Trasbergová | |
856 | 4 | 0 | |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/skolni-vzdelavani-v-estonsku-5481/ |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID |