Školní vzdělávání v Estonsku

Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodolo...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ježková, Věra
Other Authors: Edgar Krull, Karmen Trasbergová
Format: eBook
Language: Czech
Published: Karolinum 2014
Edition: 1. elektronické vydání
Subjects:
ISBN: 978-80-246-2687-1
978-80-246-2706-9
Physical Description: 1 online zdroj (146 stran)

Cover

Table of contents

LEADER 03560nam a2200289 i 4500
001 bkp447781138
003 CZ-prgp
005 20191001132844.0
006 m-----o--d--------
007 cr cn
008 191001s2014 xr 000 0 cze
020 |a 978-80-246-2687-1  |c 170 Kč  |q (print) 
020 |a 978-80-246-2706-9  |c 110 Kč  |q (online ; pdf) 
040 |a Grada  |b cze  |e rda 
100 1 |a Ježková, Věra 
245 1 0 |a Školní vzdělávání v Estonsku  |c Věra Ježková, Edgar Krull, Karmen Trasbergová 
250 |a 1. elektronické vydání 
264 1 |b Karolinum  |c 2014 
300 |a 1 online zdroj (146 stran) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a počítač  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online zdroj  |b cr  |2 rdacarrier 
520 3 |a Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodologický přístup užitý v těchto publikacích, tj. problémové pojetí (důraz na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání) a dva pohledy na představenou problematiku: pohled "zvenku", který poskytuje česká autorka, a pohled "zevnitř", který zprostředkovávají estonští autoři. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní v estonském školním vzdělávání a jsou také aktuální pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z osmi kapitol. První kapitola uvádí do širšího kontextu země, v němž změny školního vzdělávání probíhají; zvláštní pozornost je věnována historii země. Ve druhé kapitole je kladen hlavní důraz na cíle a principy nové estonské vzdělávací politiky, třetí kapitola představuje obnovený estonský vzdělávací systém a poskytuje i krátký pohled do historie estonského vzdělávání. Tématem čtvrté kapitoly jsou významné změny, jimiž prochází kurikulum základních škol a gymnázií. Pátá kapitola se zabývá problematikou evaluace vzdělávacího systému a vzdělávacích zařízení a hodnocení žáků. Šestá kapitola se věnuje aktuální a citlivé národnostní otázce ve společnosti a ve školním vzdělávání, sedmá kapitola podobně citlivé otázce jazyků a jazykového vzdělávání. V poslední, osmé, kapitole, podobně jako v předchozích studiích této ediční řady, dostávají prostor autoři "domácí"; přinášejí svůj vnitřní pohled na vývoj všeobecného vzdělávání v Estonsku za posledních 25 let. Publikace představuje příspěvek k literatuře z oblasti srovnávací pedagogiky, přinášející systematicky utříděné poznatky o zemi, která může být českému čtenáři v mnoha ohledech blízká. Je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.  
650 0 4 |a Pedagogika 
700 1 |a Edgar Krull 
700 1 |a Karmen Trasbergová 
856 4 0 |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/skolni-vzdelavani-v-estonsku-5481/  |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID