Školní vzdělávání ve Švédsku

Analyticko-srovnávací studie je třetí publikací řady Školní vzdělávání v... První dvě publikace jsou Školní vzdělávání v Německu a Školní vzdělávání ve Velké Británii. Část studie, vypracovaná českými autory, zprostředkuje na školní vzdělávání "pohled zvenku", který lze považovat za "...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ježková, Věra
Other Authors: Dominik Dvořák, David Greger
Format: eBook
Language: Czech
Published: Karolinum 2019
Edition: 1. elektronické vydání
Subjects:
ISBN: 978-80-246-2021-3
978-80-246-4370-0
Physical Description: 1 online zdroj (192 stran)

Cover

Table of contents

LEADER 02900nam a2200289 i 4500
001 bkp443573570
003 CZ-prgp
005 20230209101841.0
006 m-----o--d--------
007 cr cn
008 230209s2019 xr 000 0 cze
020 |a 978-80-246-2021-3  |c 190 Kč  |q (print) 
020 |a 978-80-246-4370-0  |c 130 Kč  |q (online ; pdf) 
040 |a Grada  |b cze  |e rda 
100 1 |a Ježková, Věra 
245 1 0 |a Školní vzdělávání ve Švédsku  |c Věra Ježková, Dominik Dvořák, David Greger 
250 |a 1. elektronické vydání 
264 1 |b Karolinum  |c 2019 
300 |a 1 online zdroj (192 stran) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a počítač  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online zdroj  |b cr  |2 rdacarrier 
520 3 |a Analyticko-srovnávací studie je třetí publikací řady Školní vzdělávání v... První dvě publikace jsou Školní vzdělávání v Německu a Školní vzdělávání ve Velké Británii. Část studie, vypracovaná českými autory, zprostředkuje na školní vzdělávání "pohled zvenku", který lze považovat za "objektivní", "neutrální", neovlivněný vlastními přímými zkušenostmi autorů. "Pohled zevnitř" přináší závěrečná kapitola švédského spoluautora. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní ve švédském školním vzdělávání a jsou aktuální také pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z devíti kapitol. Nejprve je charakterizován kontext, v němž školní vzdělávání probíhá. Dále je představena švédská vzdělávací politika a charakterizován vzdělávací systém Švédska. Kapitoly 4-9 přinášejí podrobnější pohled na aktuální témata švédské vzdělávací politiky v oblasti školního vzdělávání - soukromých škol, evaluace škol a hodnocení žáků, kurikula, spravedlivosti ve školním vzdělávání, národnostních a etnických menšin ve švédském školním vzdělávání a jazyků a jazykového vzdělávání ve Švédsku. Poslední kapitola přináší popis vzdělávacích politik od zavedení povinné základní školy v roce 1962 přes restrukturalizační opatření zavedená na počátku 90. let až po změny schválené v roce 2010. Studie je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.  
650 0 4 |a Pedagogika 
700 1 |a Dominik Dvořák 
700 1 |a David Greger 
856 4 0 |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/skolni-vzdelavani-ve-svedsku-11364/  |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID