Podpora školní adaptace dětí-cizinců Náhled do české a norské praxe

Publikace se zabývá tématem podpory dětí-cizinců ve vzdělávání, na které je nahlíženo z české a norské perspektivy. Ambicí monografie je poskytnout inspiraci či zpětnou vazbu akademikům, učitelům, ale i tvůrcům vzdělávací politiky a zároveň poodhalit detailněji praxi jednoho zkušenějšího státu v...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Klára, Záleská
Format: eBook
Language: Czech
Published: Masarykova univerzita 2020
Edition: 1. elektronické vydání
Subjects:
ISBN: 978-80-210-9649-3
978-80-210-9650-9
Physical Description: 1 online zdroj (164 stran)

Cover

Table of contents

LEADER 02567nam a2200277 i 4500
001 bkp393340973
003 CZ-prgp
005 20210317155334.0
006 m-----o--d--------
007 cr cn
008 210317s2020 xr 000 0 cze
020 |a 978-80-210-9649-3  |c 280 Kč  |q (print) 
020 |a 978-80-210-9650-9  |c 238 Kč  |q (online ; pdf) 
040 |a Grada  |b cze  |e rda 
100 1 |a Klára, Záleská 
245 1 0 |a Podpora školní adaptace dětí-cizinců  |b Náhled do české a norské praxe  |c Záleská Klára 
250 |a 1. elektronické vydání 
264 1 |b Masarykova univerzita  |c 2020 
300 |a 1 online zdroj (164 stran) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a počítač  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online zdroj  |b cr  |2 rdacarrier 
520 3 |a Publikace se zabývá tématem podpory dětí-cizinců ve vzdělávání, na které je nahlíženo z české a norské perspektivy. Ambicí monografie je poskytnout inspiraci či zpětnou vazbu akademikům, učitelům, ale i tvůrcům vzdělávací politiky a zároveň poodhalit detailněji praxi jednoho zkušenějšího státu v podpoře dětí-cizinců ve vzdělávání. Autorka text rozdělila na dvě části; v první o klíčovém tématu pojednává z pohledu teoretických východisek a dostupných pedagogických výzkumů. Ve druhé části potom věnuje pozornost představení vlastního šetření, kdy na téma nahlíží z perspektivy tří úrovní: státní, regionální a školní. Šetření bylo koncipováno jako kvalitativní srovnávací studie založená na obsahové analýze a případových studiích českých a norských základních škol. Hlavním výsledkem provedeného šetření je vytvoření modelu podpory školní adaptace dětí-cizinců. Ten mimo jiné připomíná nutnost posílení podpory spolupráce školy a rodičů-cizinců v českém i norském prostředí. Poukazuje též na regionální úroveň jako na stěžejní mezičlánek zprostředkovávající informace, znalosti a potřeby mezi státní a školní úrovní v popisovaném tématu. Tato a další zjištění vedou k úvahám o významu tzv. symbolické politiky a politiky s reálným účinkem v oblasti podpory školní adaptace dětí-cizinců a o jejich podobách v českém a norském prostředí. 
650 0 4 |a Pedagogika 
650 0 4 |a Sociologie 
856 4 0 |u https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/podpora-skolni-adaptace-deti-cizincu-7318/  |y Dostupné v BOOKPORT po přihlášení pomocí eduID