Fans and fan cultures : tourism, consumerism and social media

Exploring the ambiguous relationship between fandom and consumer culture, this book provides a critical overview of fans, fan cultures and fan experiences in relation to the broader experience and transformation economy. Fans and Fan Cultures discusses key theoretical concepts concerning celebrity,...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Linden, Henrik, (Author), Linden, Sara, (Author)
Format: eBook
Language: English
Published: London, United Kingdom : Palgrave Macmillan, [2017]
Subjects:
ISBN: 9781137501295
9781137501271
Physical Description: 1 online resource (ix, 234 pages) : color illustrations

Cover

Table of contents

LEADER 03760cam a2200601Mi 4500
001 97948
003 CZ-ZlUTB
005 20240914110912.0
006 m o d
007 cr |n|---|||||
008 161231s2017 enka fo 001 0 eng d
999 |c 97948  |d 97948 
020 |a 9781137501295 
020 |z 9781137501271 
024 7 |a 10.1057/978-1-137-50129-5  |2 doi 
035 |a (OCoLC)967540632  |z (OCoLC)967224541  |z (OCoLC)967267446  |z (OCoLC)970042099  |z (OCoLC)972917136  |z (OCoLC)974651178  |z (OCoLC)988692630  |z (OCoLC)993449861  |z (OCoLC)1005824112  |z (OCoLC)1011949668  |z (OCoLC)1048166562  |z (OCoLC)1066468245  |z (OCoLC)1066690913  |z (OCoLC)1112563040  |z (OCoLC)1112868074  |z (OCoLC)1113472626  |z (OCoLC)1122810636  |z (OCoLC)1127114106  |z (OCoLC)1155931029  |z (OCoLC)1159643727  |z (OCoLC)1162761854  |z (OCoLC)1182007795  |z (OCoLC)1182009521 
040 |a EBLCP  |b eng  |e rda  |e pn  |c EBLCP  |d YDX  |d UAB  |d OCLCQ  |d WAU  |d OCLCF  |d IOG  |d MERER  |d ESU  |d N$T  |d OSU  |d DKDLA  |d AZU  |d NLGGC  |d UPM  |d VT2  |d JBG  |d IAD  |d ICW  |d ICN  |d OCLCQ  |d VGM  |d IAS  |d OCLCQ  |d IDB  |d U3W  |d MERUC  |d JG0  |d NLE  |d UKMGB  |d OCLCQ  |d WYU  |d BRX  |d AUD  |d OL$  |d OCLCQ  |d ERF  |d UKBTH  |d OH1  |d LEATE  |d UKAHL  |d OCLCQ  |d U@J  |d OCLCQ  |d SRU  |d ADU  |d EZ9 
072 7 |a 316.3  |x Globální společnosti. Sociální struktura. Sociální skupiny  |2 Konspekt  |9 18 
080 |a 316.353:316.625  |2 MRF 
080 |a [316.353:316.625]-051  |2 MRF 
080 |a 366.1  |2 MRF 
080 |a 338.48  |2 MRF 
080 |a (0.034.2:08)   |2 MRF 
080 |a (048.8)  |2 MRF 
100 1 |a Linden, Henrik,  |e author. 
245 1 0 |a Fans and fan cultures :  |b tourism, consumerism and social media /  |c Henrik Linden, Sara Linden. 
264 1 |a London, United Kingdom :  |b Palgrave Macmillan,  |c [2017] 
300 |a 1 online resource (ix, 234 pages) :  |b color illustrations 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a počítač  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online zdroj  |b cr  |2 rdacarrier 
504 |a Includes bibliographical references and index. 
506 |a Plný text je dostupný pouze z IP adres počítačů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně nebo vzdáleným přístupem pro zaměstnance a studenty 
520 |a Exploring the ambiguous relationship between fandom and consumer culture, this book provides a critical overview of fans, fan cultures and fan experiences in relation to the broader experience and transformation economy. Fans and Fan Cultures discusses key theoretical concepts concerning celebrity, fandoms, subculture, consumerism and marketing through a range of examples in film, travel and tourism, football and music. With an emphasis on social media, and how various online platforms are utilised by brands, artists and fans, the authors explore how this type of communication often contributes to trivialising authentic expressions of cultural and social values and identities.- Resumé vydavatel 
590 |a SpringerLink  |b Springer Complete eBooks 
650 0 7 |a fanouškovství  |2 czenas  |7 ph967206 
650 0 7 |a fanoušci  |2 czenas  |7 ph967245 
650 0 7 |a spotřebitelské chování  |2 czenas  |7 ph125966 
650 0 7 |a cestovní ruch  |2 czenas  |7 ph119113 
650 0 9 |a fandom  |2 eczenas 
650 0 9 |a fans (persons)  |2 eczenas 
650 0 9 |a consumer behavior  |2 eczenas 
650 0 9 |a tourism  |2 eczenas 
655 7 |a elektronické knihy  |7 fd186907  |2 czenas 
655 7 |a monografie  |7 fd132842   |2 czenas 
655 9 |a electronic books  |2 eczenas 
655 9 |a monographs  |2 eczenas 
700 1 |a Linden, Sara,  |e author. 
776 0 8 |i Print version:  |a Linden, Henrik.  |t Fans and Fan Cultures : Tourism, Consumerism and Social Media.  |d London : Palgrave Macmillan UK, ©2016  |z 9781137501271  |w (OCoLC)952789472 
856 4 0 |u https://proxy.k.utb.cz/login?url=https://link.springer.com/10.1057/978-1-137-50129-5  |y Plný text 
942 |2 udc 
992 |c NTK-SpringerBM 
993 |x NEPOSILAT  |y EIZ