Ten můj font : stručné dějiny typografie v esejích
Eseje britského žurnalisty a spisovatele provedou čtenáře dějinami typografie, pestrým světem rozmanitých písem i pohnutými životy mistrů typografického řemesla.
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | , , , |
Format: | Book |
Language: | Czech |
Published: |
Praha :
Akropolis,
2018
|
Edition: | Vydání první |
Subjects: | |
ISBN: | 978-80-7470-204-4 |
Physical Description: | 292 stran : ilustrace, portréty, faksimile ; 20 cm |
LEADER | 03362nam a2200565 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 93095 | ||
003 | CZ ZlUTB | ||
005 | 20210608073834.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 180403s2018 xr ach e 001 e cze | ||
999 | |c 93095 |d 93095 | ||
015 | |a cnb002987737 | ||
020 | |a 978-80-7470-204-4 |q (brožováno) : |c Kč 339,00 | ||
040 | |a ABA001 |b cze |d BOA001 |e rda | ||
041 | 1 | |a cze |h eng | |
072 | 7 | |a 655 |x Polygrafie. Vydavatelství a knižní obchod |2 Konspekt |9 12 | |
080 | |a 655.2 |2 MRF | ||
080 | |a 655.244 |2 MRF | ||
080 | |a 766:655 |2 MRF | ||
080 | |a (0:82-4) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Garfield, Simon, |d 1960- |7 xx0035635 |4 aut | |
240 | 1 | 0 | |a Just my type. |l Česky |
245 | 1 | 0 | |a Ten můj font : |b stručné dějiny typografie v esejích / |c Simon Garfield ; z anglického originálu Just my type přeložili Tomáš Jajtner, Kateřina Bártová, Tereza Filipová a Hana Ditrichová |
250 | |a Vydání první | ||
264 | 1 | |a Praha : |b Akropolis, |c 2018 | |
300 | |a 292 stran : |b ilustrace, portréty, faksimile ; |c 20 cm | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
336 | |a statický obraz |b sti |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
504 | |a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky | ||
520 | |a Eseje britského žurnalisty a spisovatele provedou čtenáře dějinami typografie, pestrým světem rozmanitých písem i pohnutými životy mistrů typografického řemesla. |b Zastaví se u nejvýznamnějších tvůrců typů písem, na něž narazíte takřka na každém kroku a ani by vás nenapadlo, že zrovna za tímhle obloučkem nebo touhle patkou stojí mnohdy příběh hodný filmového plátna. Jak se stalo, že Helvetica a Comic Sans ovládly svět? A Calibri operační systém Windows? Proč je písmeno T v logu BEATLES větší než ostatní? Každé písmo odráží určitý názor, jedinečné chápání světa. Ale také estetické hodnoty. Některý font se hodí pouze pro velké městské nápisy, jiný pro tisícistránkový román. Jak je to možné, vám Simon Garfield ve své nové knize vysvětlí formou čtivou tak, že nebudete chtít přestat. A hlavně budete všechna ta písmena potřebovat vidět. Nakladatelská anotace. Kráceno. | ||
650 | 0 | 7 | |a typografie |7 ph116511 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a typografické písmo |7 ph116510 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a grafický design |7 ph116550 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a typography |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a typefaces |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a graphic design |2 eczenas |
655 | 7 | |a eseje |7 fd132213 |2 czenas | |
655 | 9 | |a essays |2 eczenas | |
700 | 1 | |a Jajtner, Tomáš, |d 1976- |7 xx0079644 |4 trl | |
700 | 1 | |a Bártová, Kateřina |7 ola20191036953 |4 trl | |
700 | 1 | |a Filipová, Tereza |4 trl | |
700 | 1 | |a Ditrichová, Hana |4 trl | |
910 | |a ZLD002 | ||
942 | |2 udc | ||
992 | |a BK |b SK | ||
952 | |0 0 |1 0 |4 0 |6 655GARFIELDS |7 0 |8 BOOK |9 150822 |a UTBZL |b UTBZL |c 005 |d 2019-06-06 |o 655/GARFIELD,S. |p 420010178696 |r 2019-08-26 |v 339.00 |w 2019-08-26 |x N:nákup; |y 01 | ||
952 | |0 0 |1 0 |4 0 |6 655GARFIELDS |7 0 |8 BOOK |9 150823 |a UTBZL |b UTBZL |c 006 |d 2019-06-06 |l 1 |o 655/GARFIELD,S. |p 420010178697 |r 2023-03-08 |s 2023-02-13 |v 339.00 |w 2019-08-26 |x N:nákup; |y 04 | ||
952 | |0 0 |1 0 |4 0 |6 655GARFIELDS |7 0 |8 BOOK |9 162997 |a UTBZL |b UTBZL |c 012 |d 2021-06-08 |l 1 |m 2 |o 655/GARFIELD,S. |p 420010187265 |q 2028-12-21 |r 2021-09-09 |s 2021-09-09 |v 339.00 |w 2021-06-08 |x N:nákup; |y 08 |