Exploring animation film in a popular African folklore, through views expressed by a selection of high school pupils in Nigeria and Czech Republic = Studie animovaného filmu v lidovém africkém folkloru skrze názory vybraných středoškolských studentů v Nigérii a v České republice
Tato práce se zaměřuje na užití lidového nigerijského folkloru yorubské komunity pro tvorbu animovaného filmu určeného ke vzdělávání mládeže, zachování kultur a ozvláštnění výuky. Jejím účelem je také napomoci vzájemnému kulturnímu porozumění a výměně mezi dvěma zeměmi (Nigérií a Českou republikou)...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | eBook |
Language: | English |
Published: |
Zlín :
Tomas Bata University in Zlín,
2018
|
Edition: | First edition |
Series: | Doctoral thesis summary
|
Subjects: | |
ISBN: | 9788074547652 |
Physical Description: | 1 online zdroj (34 stran) |
LEADER | 05020nam a2200865 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 91722 | ||
003 | CZ ZlUTB | ||
005 | 20240914105725.0 | ||
006 | m o d | ||
007 | cr |n | ||
008 | 181120s2018 xr eom 000 0 eng d | ||
999 | |c 91722 |d 91722 | ||
020 | |a 9788074547652 |q (online ; |q pdf) | ||
040 | |a ZLD002 |b cze |e rda | ||
041 | 0 | |a eng |b cze | |
072 | 7 | |a 791 |x Film. Cirkus. Lidová zábava |2 Konspekt |9 3 | |
080 | |a 791.228 |2 MRF | ||
080 | |a 39 |2 MRF | ||
080 | |a 316.75-028.78 |2 MRF | ||
080 | |a (=432.56) |2 MRF | ||
080 | |a 316.72/.73 |2 MRF | ||
080 | |a 373.5.011.3-052 |2 MRF | ||
080 | |a 303 |2 MRF | ||
080 | |a (437.3) |2 MRF | ||
080 | |a (669) |2 MRF | ||
080 | |a (043.3) |2 MRF | ||
080 | |a (048.3) |2 MRF | ||
080 | |a (0.034.2) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Akorede, Amina Lami |4 dis | |
245 | 1 | 0 | |a Exploring animation film in a popular African folklore, through views expressed by a selection of high school pupils in Nigeria and Czech Republic = |b Studie animovaného filmu v lidovém africkém folkloru skrze názory vybraných středoškolských studentů v Nigérii a v České republice / |c Amina Lami Akorede |
246 | 3 | 1 | |a Studie animovaného filmu v lidovém africkém folkloru skrze názory vybraných středoškolských studentů v Nigérii a v České republice |
250 | |a First edition | ||
264 | 1 | |a Zlín : |b Tomas Bata University in Zlín, |c 2018 | |
300 | |a 1 online zdroj (34 stran) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a počítač |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online zdroj |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Doctoral thesis summary | |
500 | |a Degree programme: Visual arts (P8206), degree course: Multimedia and design (8206V102) | ||
500 | |a Supervisor: Ondrej Slivka | ||
500 | |a Nad názvem: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of multimedia communications | ||
502 | |a Teze disertační práce (Ph.D.)--Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2018 | ||
504 | |a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy | ||
520 | |a Tato práce se zaměřuje na užití lidového nigerijského folkloru yorubské komunity pro tvorbu animovaného filmu určeného ke vzdělávání mládeže, zachování kultur a ozvláštnění výuky. Jejím účelem je také napomoci vzájemnému kulturnímu porozumění a výměně mezi dvěma zeměmi (Nigérií a Českou republikou) a interkulturní senzitivitě. Tato práce stejně jako krátký animovaný film, který je v centru její pozornosti, jsou výsledkem práce stejné autorky. Zápletku příběhu čerpá z textu nahrávky oblíbeného hudebníka Chief Ebenezera Obeyho s názvem Ketekete, což v překladu znamená Kůň, syn, osel a jejich strasti. Tento krátký film v sobě nese spoustu vzdělávacích a poučných zpráv o morálce, hodnotách, rčeních a moudrosti, které si yorubský lid v Africe velice váží. Na základě vyhodnocení promítání tohoto filmu před obecenstvy středoškolských studentů v Nigérii a v České republice potvrzuje autorka míru pozornosti a pozitivního přístupu vůči filmu ze strany mládeže v obou zmíněných zemích. Z tohoto vyplynulo, že pro nigerijské středoškolské studenty animované filmy vycházející z jejich folklorní kultury nesly vzdělávací hodnotu, jednalo se tedy o způsob propagace kulturních hodnot a norem. Nicméně pro české středoškolské studenty představovaly prostředek k posílení interkulturní senzitivity. | ||
546 | |a České resumé | ||
650 | 0 | 7 | |a animovaný film |7 ph118469 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a lidová kultura |7 ph122304 |z Nigérie |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a kulturní tradice |7 ph138956 |z Nigérie |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a Jorubové |7 ph117658 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a dialog kultur |7 ph478605 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a středoškolští studenti |7 ph126243 |z Nigérie |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a středoškolští studenti |7 ph126243 |z Česko |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a sociální výzkum |7 ph210144 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a animated film |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a folk culture |z Nigeria |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a cultural traditions |z Nigeria |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a Yoruba (African people) |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a dialogue of cultures |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a secondary school students |z Nigeria |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a secondary school students |z Czechia |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a social research |2 eczenas |
655 | 7 | |a disertace |7 fd132024 |2 czenas | |
655 | 7 | |a teze |7 fd133701 |2 czenas | |
655 | 7 | |a elektronické zdroje |7 fd186922 |2 czenas | |
655 | 9 | |a dissertations |2 eczenas | |
655 | 9 | |a abstracts |2 eczenas | |
655 | 9 | |a electronic resources |2 eczenas | |
700 | 1 | |a Slivka, Ondrej |4 ths | |
710 | 2 | |a Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. |b Fakulta multimediálních komunikací |7 kn20020610008 |4 pbl | |
810 | 2 | |a Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. |t Teze disertační práce | |
856 | 4 | 0 | |u http://hdl.handle.net/10563/43744 |y Plný text dostupný bez omezení |
910 | |a ZLD002 | ||
942 | |2 udc | ||
992 | |a BK | ||
993 | |x NEPOSILAT |y EIZ |