Specifické poruchy učení : dyslexie, dysgrafie, dysortografie
Publikace si klade za cíl přiblížit rodičům i starším žákům, v čem spočívají obtíže označované jako specifické poruchy učení (SPU), do jakých oblastí se mohou promítat, jak lze obtíže účinně minimalizovat.
Saved in:
Main Authors: | , , , |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Czech |
Published: |
Brno :
Edika,
2018
|
Edition: | 2., aktualizované vydání |
Series: | Rádce pro rodiče a učitele
|
Subjects: | |
ISBN: | 9788026612193 |
Physical Description: | 248 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 25 cm |
Summary: | Publikace si klade za cíl přiblížit rodičům i starším žákům, v čem spočívají obtíže označované jako specifické poruchy učení (SPU), do jakých oblastí se mohou promítat, jak lze obtíže účinně minimalizovat. V úvodní části jsou zmíněny základní symptomy, nejčastěji uváděné příčiny vzniku obtíží a související témata. Těžiště knihy spočívá v konkrétních doporučeních a námětech na postupy práce s dětmi i dospívajícími v domácím i školním prostředí, které je vhodné účinně využívat pro zmírnění SPU či jejich kompenzaci. Vybrané kapitoly se také stručně věnují vysvětlení stávající legislativy a psychologických a speciálně pedagogických postupů, s nimiž se rodiče mohou setkat v poradenských zařízeních. Dále jsou zaměřeny na způsoby práce v domácím prostředí, ale také při výuce ve škole, a to především v tom smyslu, aby rodiče chápali, co mohou očekávat od učitelů a co mohou pro své potomky žádat. Texty jsou doplněny stručnými případovými studiemi a také konkrétními tipy na pracovní listy a další pomůcky, které lze při práci s dětmi a dospívajícími využít. Nakladatelská anotace. Kráceno. |
---|---|
Bibliography: | Obsahuje bibliografii |
ISBN: | 9788026612193 |