Influencing early childhood education : key figures, philosophies and ideas

"Thinking about early childhood education will offer an academic and critical approach to the wealth of theories that underpin elements of current practice in early childhood care and education. It will focus on analyzing the rise and interconnectedness of theories of learning and development.&...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Pound, Linda, 1944- (Author)
Corporate Author: EBSCO Publishing (firma)
Format: eBook
Language: English
Published: Maidenhead : McGraw-Hill, Open University Press, 2011
Subjects:
ISBN: 9780335241576
Physical Description: 1 online zdroj (xiii, 198 stran)

Cover

Table of contents

LEADER 02663cam a2200505 i 4500
001 89329
003 CZ ZlUTB
005 20200530175745.0
006 m o d
007 cr |n
008 110714s2011 xxk fob 001 0 eng d
020 |a 9780335241576  |q (online) 
035 |a (OCoLC)741329884 
040 |a N$T  |b cze  |c N$T  |d E7B  |d YDXCP  |d UKMGB  |d OCLCQ  |d FXR  |d OCLCQ  |d TEFOD  |d OCLCF  |d NLGGC  |d TEFOD  |d OCLCQ  |d AGLDB  |d Z5A  |d SAV  |d ZLD002  |e rda 
072 7 |a 373.2/.3  |x Předškolní a primární výchova a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 373.2  |2 MRF 
080 |a 37.013.73  |2 MRF 
080 |a (048.8)  |2 MRF 
080 |a (0.034.2:08)  |2 MRF 
100 1 |a Pound, Linda,  |d 1944-  |7 jo2013755650  |4 aut 
245 1 0 |a Influencing early childhood education :  |b key figures, philosophies and ideas /  |c Linda Pound 
264 1 |a Maidenhead :  |b McGraw-Hill, Open University Press,  |c 2011 
300 |a 1 online zdroj (xiii, 198 stran) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a počítač  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online zdroj  |b cr  |2 rdacarrier 
504 |a Obsahuje bibliografii a rejstřík 
520 |a "Thinking about early childhood education will offer an academic and critical approach to the wealth of theories that underpin elements of current practice in early childhood care and education. It will focus on analyzing the rise and interconnectedness of theories of learning and development."-- Resumé vydavatele 
505 0 |a pt. 1. Thinking about early childhood in the nineteenth century -- pt. 2. Progressive ideas of the twentieth century -- pt. 3. Psychodynamic theories and their impact -- pt. 4. Constructivism and behaviourism -- pt. 5. Challenging theories and practice in the twentieth century -- pt. 6. Weighing up the evidence. 
506 |a Plný text je dostupný pouze z IP adres počítačů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně nebo vzdáleným přístupem pro zaměstnance a studenty univerzity 
533 |a Elektronická verze EBSCO 
650 0 7 |a předškolní výchova  |7 ph124887  |2 czenas 
650 0 7 |a filozofie výchovy  |7 ph120230  |2 czenas 
650 0 9 |a preschool education  |2 eczenas 
650 0 9 |a philosophy of education  |2 eczenas 
655 7 |a monografie  |7 fd132842  |2 czenas 
655 7 |a elektronické knihy  |7 fd186907  |2 czenas 
655 9 |a monographs  |2 eczenas 
655 9 |a electronic books  |2 eczenas 
710 2 |a EBSCO Publishing (firma)  |7 ko2003184421 
856 4 0 |u http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&scope=site&db=nlebk&AN=369032&authtype=ip,shib&custid=s3936755  |y Plný text 
910 |a ZLD002 
928 9 |a Open University Press 
992 |a BK  |b SK  |c EBOOK-TN  |c EBSCO 
999 |c 89329  |d 89329