Dítě, škola a matematika : konstruktivistické přístupy k vyučování

Odborná publikace je určena učitelům (zejména učitelům matematiky na základních školách) a studentům učitelství. Měla by vést k zamyšlení nad současnými metodami vyučování a nad tím, jak je zkvalitnit. Autoři v knize představují moderní pohled na podstatu vyučování, který zachycuje světové trendy v...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Hejný, Milan, 1936- (Author), Kuřina, František, 1932- (Author)
Format: Book
Language: Czech
Published: Praha : Portál, 2015
Edition: Třetí vydání
Series: Pedagogická praxe (Portál)
Subjects:
ISBN: 9788026209010
Physical Description: 232 stran : ilustrace ; 23 cm

Cover

Table of contents

LEADER 03039nam a2200541 i 4500
001 88689
003 CZ ZlUTB
005 20190826012702.0
007 ta
008 150409s2015 xr a f 001 0 cze
015 |a cnb002692088 
020 |a 9788026209010  |q (brožováno) 
035 |a (OCoLC)913564148 
040 |a ABA001  |b cze  |d OLA001  |e rda 
072 7 |a 37  |x Výchova a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 51  |2 MRF 
080 |a 37.016.026  |2 MRF 
080 |a 37.013  |2 MRF 
080 |a (048.8)  |2 MRF 
100 1 |a Hejný, Milan,  |d 1936-  |7 jk01040589  |4 aut 
245 1 0 |a Dítě, škola a matematika :  |b konstruktivistické přístupy k vyučování /  |c Milan Hejný, František Kuřina 
250 |a Třetí vydání 
264 1 |a Praha :  |b Portál,  |c 2015 
300 |a 232 stran :  |b ilustrace ;  |c 23 cm 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a PP : pedagogická praxe 
504 |a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky 
520 |a Odborná publikace je určena učitelům (zejména učitelům matematiky na základních školách) a studentům učitelství. Měla by vést k zamyšlení nad současnými metodami vyučování a nad tím, jak je zkvalitnit. Autoři v knize představují moderní pohled na podstatu vyučování, který zachycuje světové trendy v pedagogice a psychologii. Ukazují, jakým způsobem probíhá u žáků poznávací proces, jakým způsobem ho ovlivnuje osobnost učitele i samotného žáka nebo sociální klima ve třídě. Vysvětlují vztah mezi realitou a jejím obrazem v myšlení žáka a v učivu. Srovnávají současný transmisivní způsob vyučování s moderním vyučováním konstruktivním. A právě na vyučování matematice a na řadě příběhů z praxe formulují zajímavě a srozumitelně zásady didaktického konstruktivismu. 
520 |a Zásady didaktického konstruktivismu ilustrované na vyučování matematice. 
650 0 7 |a matematika  |7 ph117231  |2 czenas 
650 0 7 |a předmětová didaktika  |7 ph162893  |2 czenas 
650 0 7 |a konstruktivistická pedagogika  |7 ph114972  |2 czenas 
650 0 9 |a mathematics  |2 eczenas 
650 0 9 |a teaching school subjects  |2 eczenas 
650 0 9 |a constructivist education  |2 eczenas 
655 7 |a monografie  |7 fd132842  |2 czenas 
655 9 |a monographs  |2 eczenas 
700 1 |a Kuřina, František,  |d 1932-  |7 jk01071035  |4 aut 
830 0 |a Pedagogická praxe (Portál) 
910 |a ZLD002 
992 |a BK  |b SK  |d 2 
993 |a 201710  |b 22 
998 |a 006642879 
999 |c 88689  |d 88689 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 37HEJNÝM  |7 0  |8 BOOK  |9 144855  |a UTBZL  |b UTBZL  |c 005  |d 2017-10-31  |l 1  |m 1  |o 37/HEJNÝ,M.  |p 420010172251  |r 2022-05-31  |v 309.00  |w 2019-08-26  |x N:nákup; Převod FHS: Lukášová, Hana, 31.5.2022  |y 01 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 37HEJNÝM  |7 0  |8 BOOK  |9 144856  |a UTBZL  |b UTBZL  |c 006  |d 2018-12-20  |l 11  |m 6  |o 37/HEJNÝ,M.  |p 420010177791  |r 2024-05-02  |s 2024-03-16  |v 309.00  |w 2019-08-26  |x N:nákup; Převod FHS: Lukášová, Hana, 31.5.2022  |y 04