Dítě, škola a matematika : konstruktivistické přístupy k vyučování
Odborná publikace je určena učitelům (zejména učitelům matematiky na základních školách) a studentům učitelství. Měla by vést k zamyšlení nad současnými metodami vyučování a nad tím, jak je zkvalitnit. Autoři v knize představují moderní pohled na podstatu vyučování, který zachycuje světové trendy v...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Czech |
Published: |
Praha :
Portál,
2015
|
Edition: | Třetí vydání |
Series: | Pedagogická praxe (Portál)
|
Subjects: | |
ISBN: | 9788026209010 |
Physical Description: | 232 stran : ilustrace ; 23 cm |
Summary: | Odborná publikace je určena učitelům (zejména učitelům matematiky na základních školách) a studentům učitelství. Měla by vést k zamyšlení nad současnými metodami vyučování a nad tím, jak je zkvalitnit. Autoři v knize představují moderní pohled na podstatu vyučování, který zachycuje světové trendy v pedagogice a psychologii. Ukazují, jakým způsobem probíhá u žáků poznávací proces, jakým způsobem ho ovlivnuje osobnost učitele i samotného žáka nebo sociální klima ve třídě. Vysvětlují vztah mezi realitou a jejím obrazem v myšlení žáka a v učivu. Srovnávají současný transmisivní způsob vyučování s moderním vyučováním konstruktivním. A právě na vyučování matematice a na řadě příběhů z praxe formulují zajímavě a srozumitelně zásady didaktického konstruktivismu. Zásady didaktického konstruktivismu ilustrované na vyučování matematice. |
---|---|
Bibliography: | Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky |
ISBN: | 9788026209010 |