Realita masmédií

Kniha Realita masmédií je dalším příspěvkem Niklase Luhmanna k teorii sociálních systémů, kterou tento německý sociolog ve svých dřívejších pracích aplikoval například na sféry ekonomie, politiky, vědy, práva či umění.

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Luhmann, Niklas, 1927-1998 (Author)
Corporate Author: Akademie věd České republiky
Format: Book
Language: Czech
Published: Praha : Academia, 2014
Edition: Vyd. 1.
Series: XXI. století
Subjects:
ISBN: 9788020023339
Physical Description: 143 s. ; 22 cm

Cover

Table of contents

LEADER 03186cam a2200577 a 4500
001 72431
003 CZ ZlUTB
005 20190826005534.0
007 ta
008 140220s2014 xr e 001 0 cze
015 |a cnb002497224 
020 |a 9788020023339  |q (váz.) 
035 |a (OCoLC)879563899 
040 |a ABA001  |b cze  |d OLA001 
072 7 |a 316.4/.7  |x Sociální interakce. Sociální komunikace  |2 Konspekt  |9 18 
080 |a 316.774  |2 MRF 
080 |a 111.61  |2 MRF 
080 |a 316.776.3  |2 MRF 
080 |a 316.772.4  |2 MRF 
080 |a (048.8)  |2 MRF 
100 1 |a Luhmann, Niklas,  |d 1927-1998  |7 xx0002990  |4 aut 
245 1 0 |a Realita masmédií /  |c Niklas Luhmann ; [z německého originálu ... přeložila Katrin Vodrážková] 
250 |a Vyd. 1. 
260 |a Praha :  |b Academia,  |c 2014 
300 |a 143 s. ;  |c 22 cm 
490 1 |a XXI. století ;  |v sv. 31 
504 |a Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík 
520 9 |a Kniha Realita masmédií je dalším příspěvkem Niklase Luhmanna k teorii sociálních systémů, kterou tento německý sociolog ve svých dřívejších pracích aplikoval například na sféry ekonomie, politiky, vědy, práva či umění. 
520 9 |a Masmédia představují v Luhmannově pojetí jeden ze zásadních systémů moderní společnosti, o jehož realitě lze hovořit ve dvojím smyslu. Je to jednak jejich skutečná, reálná realita, která spočívá v jejich vlastních reálně plynoucích operacích a jako taková je závislá na technologiích. Vedle sekvence operací Luhmannn definuje ještě sekvenci pozorování, jež spoluutváří významnou úlohu masmédií v sociální konstrukci reality. Jako klíčový kognitivní systém masmédia selektují a distribuují obsahy, k nimž společnost obrací pozornost a které formují myšlení jejích členů. Realita masmédií pak umožňuje zpracovávat informace tak, aby nedošlo k destabilizaci sociálních rolí nebo přetížení sociálních aktérů. Nakladatelská anotace. Kráceno. 
550 |a Vydavatel: Akademie věd ČR 
650 0 7 |a masmédia  |7 ph115233  |2 czenas 
650 0 7 |a skutečnost  |7 ph135610  |2 czenas 
650 0 7 |a mediální obraz  |7 ph119785  |2 czenas 
650 0 7 |a mediální komunikace  |7 ph122737  |2 czenas 
650 0 9 |a mass media  |2 eczenas 
650 0 9 |a reality  |2 eczenas 
650 0 9 |a media coverage  |2 eczenas 
650 0 9 |a communication in mass media  |2 eczenas 
655 7 |a monografie  |7 fd132842  |2 czenas 
655 9 |a monographs  |2 eczenas 
710 2 |a Akademie věd České republiky  |7 kn20010709016 
765 0 |t Realität der Massenmedien  |9 Česky 
830 0 |a XXI. století 
910 |a ZLD002 
992 |a BK  |b SK  |d 14 
993 |a 201406  |b 18 
901 |b 9788020023339  |f 1. vyd.  |o 20140404 
998 |a 006141289 
999 |c 72431  |d 72431 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 3166LUHMANNN  |7 0  |8 BOOK  |9 128276  |a UTBZL  |b UTBZL  |c 005  |d 2014-06-02  |o 316.6/LUHMANN,N.  |p 420010154366  |r 2019-08-26  |v 250.00  |w 2019-08-26  |x N:nákup;  |x 20100831  |y 01 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 3166LUHMANNN  |7 0  |8 BOOK  |9 128277  |a UTBZL  |b UTBZL  |c 006  |d 2014-06-02  |l 18  |m 2  |o 316.6/LUHMANN,N.  |p 420010154367  |r 2023-01-30  |s 2022-12-13  |v 250.00  |w 2019-08-26  |x N:nákup;  |x 20100831  |y 04