Odkud se berou dobré nápady

Jádrem textu je zjištění, že v neobvykle plodných prostředích se s železnou pravidelností vyskytují jisté vlastnosti a vzorce. Čím ochotněji si tyto vzorce osvojíme - v pracovních návycích, v zájmových činnostech, v designu softwarových nástrojů - tím účinněji budeme těžit ze svého inovativního pote...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Johnson, Steven, 1968- (Author)
Other Authors: Drobek, Aleš, 1977- (Translator)
Format: Book
Language: Czech
Published: Praha : Dokořán, 2012
Edition: 1. vyd. v českém jazyce
Subjects:
ISBN: 9788073633615 978-80-7363-126-0
Physical Description: 254 s. : il. ; 22 cm

Cover

Table of contents

Description
Summary: Jádrem textu je zjištění, že v neobvykle plodných prostředích se s železnou pravidelností vyskytují jisté vlastnosti a vzorce. Čím ochotněji si tyto vzorce osvojíme - v pracovních návycích, v zájmových činnostech, v designu softwarových nástrojů - tím účinněji budeme těžit ze svého inovativního potenciálu. Kreativní život tíhne dle autora k určitým opakovacím schématům, jež je třeba nahlížet dlouhodobou perspektivou, tzv. dlouhým zoomem. Z perspektivy dlouhého zoomu je např. patrné, že konkurence hraje v historii dobrých nápadů méně důležitou roli, než jak praví všeobecný konsenzus: otevřenost a propojenost je pro inovace důležitější než čistě soutěžní mechanismy. Otevřeme-li se pak oněm vzájemně propojeným prostředím, která přejí kreativitě, budeme také kreativněji myslet a pracovat, říká Johnson. Kreativnímu myšlení tedy vyhovuje spojování, fúzování, kombinace s ostatními: usiluje o vzájemné doplňování stejně jako o vzájemnou soutěž.
Teorie vzniku inovací v populárně-naučné publikaci.
Item Description: Chronologický přehled
Bibliography: Obsahuje bibliografii a rejstřík
ISBN: 9788073633615 978-80-7363-126-0