Umělecké avantgardy dvacátého století
Důsledně z marxistického hlediska psaný esej italského publicisty, který v něm spojuje historii s teorií a kritikou. Podává pohled na zrod moderního umění a zastavuje se v třetině 20. stol.; jenom u Picassa přihlíží k jeho dílu z r. 1937, ke Guernice. Usiluje o postižení jak historických skutečností...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Czech |
Published: |
Praha :
Státní nakladatelství krásné literatury a umění,
1964
|
Edition: | 1. vyd. |
Series: | Teorie a kritika
|
Subjects: | |
Physical Description: | 378 s., 48 s. obr. příl. : il. ; 21 cm |
Summary: | Důsledně z marxistického hlediska psaný esej italského publicisty, který v něm spojuje historii s teorií a kritikou. Podává pohled na zrod moderního umění a zastavuje se v třetině 20. stol.; jenom u Picassa přihlíží k jeho dílu z r. 1937, ke Guernice. Usiluje o postižení jak historických skutečností, tak ideové podstaty a působení avantgardních uměleckých směrů, zvláště expresionismu, dadaismu, surrealismu, kubismu, futurismu a abstraktismu. V závěrečně části jsou otištěny manifesty uměleckých směrů |
---|---|
Item Description: | Chronologické přehledy |
Bibliography: | Obsahuje bibliografii a rejstřík |