Agenda setting : nastolování agendy: masová média a veřejné mínění

Kniha představuje jeden ze základních konceptů současných mediálních studií, který navazuje na myšlenky klasika mediálních teorií W. Lippmana. Někdy až neomezená moc médií a její účinky na publikum se odvíjejí především od toho, jaká témata ve své agendě vybírají jako ústřední a jaké mínění si o nic...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: McCombs, Maxwell E., 1938- (Author)
Format: Book
Language: Czech
Published: Praha : Portál, 2009
Edition: Vyd. 1.
Subjects:
ISBN: 9788073675912
Physical Description: 251 s. ; 21 cm

Cover

Table of contents

Description
Summary: Kniha představuje jeden ze základních konceptů současných mediálních studií, který navazuje na myšlenky klasika mediálních teorií W. Lippmana. Někdy až neomezená moc médií a její účinky na publikum se odvíjejí především od toho, jaká témata ve své agendě vybírají jako ústřední a jaké mínění si o nich vytváří veřejnost. Otázka zní, proč vyzvedávají převážně tzv. černou kroniku a negativní zprávy a nepřispívají spíše k diferencované politické orientaci a zasvěcenému názoru veřejnosti. Autor je zakladatelem teorií týkajících se konceptu agenda setting. Ve své knize shrnuje stovky mediálních výzkumů na toto téma a kritickým způsobem se zabývá prameny a dopadem agendy nastolované médii. Kniha je určena studentům mediálních studií, politologie a sociologie. Nakladatelská anotace
Vývoj poznání teorií a výzkumů řazených do společné kategorie zkoumání procesů nastolování agendy (agenda-setting) v celosvětovém procesu
Bibliography: Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
ISBN: 9788073675912