Učitel : příprava na profesi

Měnící se podmínky vzdělávání na školách se projevují zejména změnou role učitele a žáka a změnou jejich vztahů ve výchovně-vzdělávacím procesu ve prospěch posilování samostatnosti a odpovědnosti žáka v procesu vzdělávání. Učitel opouští roli mentora a zaujímá roli facilitátora, který žáka v sebevzd...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors Dytrtová, Radmila, 1953- (Author), Krhutová, Marie (Author)
Format Book
LanguageCzech
Published Praha : Grada, 2009
EditionVyd. 1.
SeriesPedagogika (Grada)
Subjects
ISBN9788024728636
Physical Description121 s. : il. ; 21 cm

Cover

More Information
Summary:Měnící se podmínky vzdělávání na školách se projevují zejména změnou role učitele a žáka a změnou jejich vztahů ve výchovně-vzdělávacím procesu ve prospěch posilování samostatnosti a odpovědnosti žáka v procesu vzdělávání. Učitel opouští roli mentora a zaujímá roli facilitátora, který žáka v sebevzdělávání podporuje, učivo vysvětluje, učí žáka pracovat s informacemi a ty doplňovat, propojovat je s dřívějšími vědomostmi, poznatky aplikovat a interpretovat. Významným úkolem učitele v tomto konceptuálním modelu je usnadnění transformace informací spolu s komunikačními a sociálními kompetencemi. První část příručky se týká pedagogické profesní charakteristiky učitele, text komentuje výsledky empirického zjištění charakteristik učitelů metodou sebereflexe, druhá část se věnuje komunikativním a prezentačním dovednostem učitele.
Teoretická východiska přípravy učitelů vycházející ze současných vzdělávacích reforem. Příručka pro učitele.
Audience:Určeno pedagogické veřejnosti, učitelům a studentům učitelství
Bibliography:Obsahuje bibliografii
ISBN:9788024728636
Physical Description:121 s. : il. ; 21 cm