Učitel : příprava na profesi
Měnící se podmínky vzdělávání na školách se projevují zejména změnou role učitele a žáka a změnou jejich vztahů ve výchovně-vzdělávacím procesu ve prospěch posilování samostatnosti a odpovědnosti žáka v procesu vzdělávání. Učitel opouští roli mentora a zaujímá roli facilitátora, který žáka v sebevzd...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Czech |
Published: |
Praha :
Grada,
2009
|
Edition: | Vyd. 1. |
Series: | Pedagogika (Grada)
|
Subjects: | |
ISBN: | 9788024728636 |
Physical Description: | 121 s. : il. ; 21 cm |
Summary: | Měnící se podmínky vzdělávání na školách se projevují zejména změnou role učitele a žáka a změnou jejich vztahů ve výchovně-vzdělávacím procesu ve prospěch posilování samostatnosti a odpovědnosti žáka v procesu vzdělávání. Učitel opouští roli mentora a zaujímá roli facilitátora, který žáka v sebevzdělávání podporuje, učivo vysvětluje, učí žáka pracovat s informacemi a ty doplňovat, propojovat je s dřívějšími vědomostmi, poznatky aplikovat a interpretovat. Významným úkolem učitele v tomto konceptuálním modelu je usnadnění transformace informací spolu s komunikačními a sociálními kompetencemi. První část příručky se týká pedagogické profesní charakteristiky učitele, text komentuje výsledky empirického zjištění charakteristik učitelů metodou sebereflexe, druhá část se věnuje komunikativním a prezentačním dovednostem učitele. Teoretická východiska přípravy učitelů vycházející ze současných vzdělávacích reforem. Příručka pro učitele. |
---|---|
Audience: | Určeno pedagogické veřejnosti, učitelům a studentům učitelství |
Bibliography: | Obsahuje bibliografii |
ISBN: | 9788024728636 |