Učitel : příprava na profesi

Měnící se podmínky vzdělávání na školách se projevují zejména změnou role učitele a žáka a změnou jejich vztahů ve výchovně-vzdělávacím procesu ve prospěch posilování samostatnosti a odpovědnosti žáka v procesu vzdělávání. Učitel opouští roli mentora a zaujímá roli facilitátora, který žáka v sebevzd...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Dytrtová, Radmila, 1953- (Author), Krhutová, Marie (Author)
Format: Book
Language: Czech
Published: Praha : Grada, 2009
Edition: Vyd. 1.
Series: Pedagogika (Grada)
Subjects:
ISBN: 9788024728636
Physical Description: 121 s. : il. ; 21 cm

Cover

Table of contents

Description
Summary: Měnící se podmínky vzdělávání na školách se projevují zejména změnou role učitele a žáka a změnou jejich vztahů ve výchovně-vzdělávacím procesu ve prospěch posilování samostatnosti a odpovědnosti žáka v procesu vzdělávání. Učitel opouští roli mentora a zaujímá roli facilitátora, který žáka v sebevzdělávání podporuje, učivo vysvětluje, učí žáka pracovat s informacemi a ty doplňovat, propojovat je s dřívějšími vědomostmi, poznatky aplikovat a interpretovat. Významným úkolem učitele v tomto konceptuálním modelu je usnadnění transformace informací spolu s komunikačními a sociálními kompetencemi. První část příručky se týká pedagogické profesní charakteristiky učitele, text komentuje výsledky empirického zjištění charakteristik učitelů metodou sebereflexe, druhá část se věnuje komunikativním a prezentačním dovednostem učitele.
Teoretická východiska přípravy učitelů vycházející ze současných vzdělávacích reforem. Příručka pro učitele.
Audience: Určeno pedagogické veřejnosti, učitelům a studentům učitelství
Bibliography: Obsahuje bibliografii
ISBN: 9788024728636