%0 Book %A Fenstermacher, Gary D., 1939- %I Portál %D 2008 %C Praha %G Czech %@ 9788073674717 %T Vyučovací styly učitelů %7 Vyd. 1. %X Američtí pedagogové definují styly vyučování: exekutivní, kde je učitel vnímán jako doručovatel objektivních informací a důraz je kladen na úspěšné výsledky žáků. Podmínkou pro úspěch metody jsou detailní učební materiály a ověřené vyučovací metody. Facilitační styl vychází z humanistické a existenciální psychologie a zaměřuje pozornost na osobnost žáka. Klade důraz na využití dosavadních zkušeností a identitu jedince. Často se používá při podpoře porozumění mezi lidmi a respektování jejich rozdílnosti. Posledním stylem je styl liberální. Jeho cílem je svobodně myslet, poznávat a rozumět, představovat si a tvořit; využít intelektuálního dědictví civilizovaného života. S jeho pomocí se realizují klasické myšlenky liberálního vzdělávání. Jednotlivé styly jsou porovnávány podle různých hledisek a výsledná komparace má být základnou pro sebereflexi učitele a výběr nejvhodnějšího stylu.