Vyučovací styly učitelů

Američtí pedagogové definují styly vyučování: exekutivní, kde je učitel vnímán jako doručovatel objektivních informací a důraz je kladen na úspěšné výsledky žáků. Podmínkou pro úspěch metody jsou detailní učební materiály a ověřené vyučovací metody. Facilitační styl vychází z humanistické a existenc...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Fenstermacher, Gary D., 1939- (Author), Soltis, Jonas F. (Author)
Format: Book
Language: Czech
Published: Praha : Portál, 2008
Edition: Vyd. 1.
Subjects:
ISBN: 9788073674717
Physical Description: 124 s. ; 23 cm

Cover

Table of contents

Description
Summary: Američtí pedagogové definují styly vyučování: exekutivní, kde je učitel vnímán jako doručovatel objektivních informací a důraz je kladen na úspěšné výsledky žáků. Podmínkou pro úspěch metody jsou detailní učební materiály a ověřené vyučovací metody. Facilitační styl vychází z humanistické a existenciální psychologie a zaměřuje pozornost na osobnost žáka. Klade důraz na využití dosavadních zkušeností a identitu jedince. Často se používá při podpoře porozumění mezi lidmi a respektování jejich rozdílnosti. Posledním stylem je styl liberální. Jeho cílem je svobodně myslet, poznávat a rozumět, představovat si a tvořit; využít intelektuálního dědictví civilizovaného života. S jeho pomocí se realizují klasické myšlenky liberálního vzdělávání. Jednotlivé styly jsou porovnávány podle různých hledisek a výsledná komparace má být základnou pro sebereflexi učitele a výběr nejvhodnějšího stylu.
Pedagogická role ve třech odlišných přístupech. Příručka pro učitele.
Bibliography: Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
ISBN: 9788073674717