Dimenze myšlení : teorie rozmanitých inteligencí
Inteligence zosobňuje schopnost řešit problémy nebo vytvářet produkty, jež mají v jednom či více kulturních prostředích určitou hodnotu. Jedná se tudíž o mnohem širší a univerzálnější soubor schopností, než jaký bývá tradičně zkoumán - zahrnuje veškeré oblasti lidského myšlení. Gardner využívá dané...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Book |
Language: | Czech |
Published: |
Praha :
Portál,
1999
|
Edition: | Vyd. 1. |
Subjects: | |
ISBN: | 8071782793 |
Physical Description: | 398 s. ; 24 cm |
LEADER | 02709cam a2200445 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 3696 | ||
003 | CZ ZlUTB | ||
005 | 20190825231716.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 021202s1999 xr e 000 0 cze | ||
015 | |a cnb000739250 | ||
020 | |a 8071782793 |q (váz.) : |c Kč 435,00 | ||
035 | |a (OCoLC)43808235 | ||
040 | |a ABA001 |b cze | ||
041 | 1 | |a cze |h eng | |
072 | 7 | |a 159.95 |x Vyšší duševní procesy |2 Konspekt |9 17 | |
080 | |a 159.956.2 |2 MRF | ||
080 | |a 159.955 |2 MRF | ||
080 | |a (048.8) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Gardner, Howard, |d 1943- |7 vse2005267157 |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Dimenze myšlení : |b teorie rozmanitých inteligencí / |c Howard Gardner ; [z anglického originálu ... přeložila Eva Votavová] |
250 | |a Vyd. 1. | ||
260 | |a Praha : |b Portál, |c 1999 | ||
300 | |a 398 s. ; |c 24 cm | ||
504 | |a Bibliografie na konci kapitol | ||
520 | |a Inteligence zosobňuje schopnost řešit problémy nebo vytvářet produkty, jež mají v jednom či více kulturních prostředích určitou hodnotu. Jedná se tudíž o mnohem širší a univerzálnější soubor schopností, než jaký bývá tradičně zkoumán - zahrnuje veškeré oblasti lidského myšlení. Gardner využívá dané definice, biologických a antropologických objevů ke stanovení kriterií inteligence. Výzkum vrcholí prokázáním existence sedmi relativně nezávislých druhů inteligence (tj. jazyková, hudební, logicko-matematická, prostorová, tělesně-pohybová a dvě formy personální inteligence), kterými jsou lidské bytosti nadány v různé míře. Americký profesor usiluje o přehodnocení podstaty současné pedagogiky - vzdělávací soustava by se měla přizpůsobit potřebám inteligence jednotlivých žáků. Pc. N2c | ||
520 | |a Studie mapuje vývoj pojetí inteligence a definuje sedm relativně nezávislých druhů inteligence. | ||
650 | 0 | 7 | |a inteligence (schopnost) |7 ph121140 |x teorie |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a myšlení |7 ph115391 |x teorie |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a intelligence |x theory |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a thought and thinking |2 eczenas |
655 | 7 | |a studie |7 fd133597 |2 czenas | |
655 | 9 | |a studies |2 eczenas | |
700 | 1 | |a Votavová, Eva |7 pag2009500072 |4 trl | |
765 | 0 | |t Frames of mind |9 Česky | |
910 | |a ZLD002 | ||
992 | |a BK |b SK |d 34 | ||
999 | |c 3696 |d 3696 | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 udc |4 0 |6 15GARDNERH |7 0 |8 BOOK |9 5942 |a UTBZL |b UTBZL |c 006 |d 2006-07-29 |l 16 |m 4 |o 15/GARDNER,H. |p 420010077905 |r 2021-11-08 |s 2021-10-14 |v 435.00 |w 2019-08-25 |x N:nákup; převod z FAME Mikuláštík 28.8.2014; |x 20100430 |y 04 | ||
952 | |0 0 |1 0 |4 0 |6 15GARDNERH |7 0 |8 BOOK |9 5943 |a UTBZL |b UTBZL |c 006 |d 2006-07-29 |l 22 |m 5 |o 15/GARDNER,H. |p 420010080139 |r 2023-04-21 |s 2022-11-25 |v 435.00 |w 2019-08-25 |x N:nákup |x 20100831 |y 04 |