Dimenze myšlení : teorie rozmanitých inteligencí

Inteligence zosobňuje schopnost řešit problémy nebo vytvářet produkty, jež mají v jednom či více kulturních prostředích určitou hodnotu. Jedná se tudíž o mnohem širší a univerzálnější soubor schopností, než jaký bývá tradičně zkoumán - zahrnuje veškeré oblasti lidského myšlení. Gardner využívá dané...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Gardner, Howard, 1943- (Author)
Other Authors: Votavová, Eva (Translator)
Format: Book
Language: Czech
Published: Praha : Portál, 1999
Edition: Vyd. 1.
Subjects:
ISBN: 8071782793
Physical Description: 398 s. ; 24 cm

Cover

Table of contents

LEADER 02709cam a2200445 a 4500
001 3696
003 CZ ZlUTB
005 20190825231716.0
007 ta
008 021202s1999 xr e 000 0 cze
015 |a cnb000739250 
020 |a 8071782793  |q (váz.) :  |c Kč 435,00 
035 |a (OCoLC)43808235 
040 |a ABA001  |b cze 
041 1 |a cze  |h eng 
072 7 |a 159.95  |x Vyšší duševní procesy  |2 Konspekt  |9 17 
080 |a 159.956.2  |2 MRF 
080 |a 159.955  |2 MRF 
080 |a (048.8)  |2 MRF 
100 1 |a Gardner, Howard,  |d 1943-  |7 vse2005267157  |4 aut 
245 1 0 |a Dimenze myšlení :  |b teorie rozmanitých inteligencí /  |c Howard Gardner ; [z anglického originálu ... přeložila Eva Votavová] 
250 |a Vyd. 1. 
260 |a Praha :  |b Portál,  |c 1999 
300 |a 398 s. ;  |c 24 cm 
504 |a Bibliografie na konci kapitol 
520 |a Inteligence zosobňuje schopnost řešit problémy nebo vytvářet produkty, jež mají v jednom či více kulturních prostředích určitou hodnotu. Jedná se tudíž o mnohem širší a univerzálnější soubor schopností, než jaký bývá tradičně zkoumán - zahrnuje veškeré oblasti lidského myšlení. Gardner využívá dané definice, biologických a antropologických objevů ke stanovení kriterií inteligence. Výzkum vrcholí prokázáním existence sedmi relativně nezávislých druhů inteligence (tj. jazyková, hudební, logicko-matematická, prostorová, tělesně-pohybová a dvě formy personální inteligence), kterými jsou lidské bytosti nadány v různé míře. Americký profesor usiluje o přehodnocení podstaty současné pedagogiky - vzdělávací soustava by se měla přizpůsobit potřebám inteligence jednotlivých žáků. Pc. N2c 
520 |a Studie mapuje vývoj pojetí inteligence a definuje sedm relativně nezávislých druhů inteligence. 
650 0 7 |a inteligence (schopnost)  |7 ph121140  |x teorie  |2 czenas 
650 0 7 |a myšlení  |7 ph115391  |x teorie  |2 czenas 
650 0 9 |a intelligence  |x theory  |2 eczenas 
650 0 9 |a thought and thinking  |2 eczenas 
655 7 |a studie  |7 fd133597  |2 czenas 
655 9 |a studies  |2 eczenas 
700 1 |a Votavová, Eva  |7 pag2009500072  |4 trl 
765 0 |t Frames of mind  |9 Česky 
910 |a ZLD002 
992 |a BK  |b SK  |d 34 
999 |c 3696  |d 3696 
952 |0 0  |1 0  |2 udc  |4 0  |6 15GARDNERH  |7 0  |8 BOOK  |9 5942  |a UTBZL  |b UTBZL  |c 006  |d 2006-07-29  |l 16  |m 4  |o 15/GARDNER,H.  |p 420010077905  |r 2021-11-08  |s 2021-10-14  |v 435.00  |w 2019-08-25  |x N:nákup; převod z FAME Mikuláštík 28.8.2014;  |x 20100430  |y 04 
952 |0 0  |1 0  |4 0  |6 15GARDNERH  |7 0  |8 BOOK  |9 5943  |a UTBZL  |b UTBZL  |c 006  |d 2006-07-29  |l 22  |m 5  |o 15/GARDNER,H.  |p 420010080139  |r 2023-04-21  |s 2022-11-25  |v 435.00  |w 2019-08-25  |x N:nákup  |x 20100831  |y 04