Multikulturní výchova : příručka (nejen) pro učitele

Příručka pro učitele vycházející z požadavků vzdělávacích programů mapuje současnou situaci a východiska multikulturalismu jakožto ideologie a poskytuje základní orientaci v problematice.

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Průcha, Jan, 1934- (Author)
Format: Book
Language: Czech
Published: Praha : Triton, 2006
Edition: Vyd. 1.
Series: První pomoc pro pedagogy
Subjects:
ISBN: 8072548662
Physical Description: 263 s. ; 17 cm

Cover

Table of contents

LEADER 03335cam a2200421 a 4500
001 32659
003 CZ ZlUTB
005 20190826000121.0
007 ta
008 061229s2006 xr e f 000 0 cze
015 |a cnb001703211 
020 |a 8072548662  |q (brož.) 
035 |a (OCoLC)124089853 
040 |a BOA001  |b cze  |d ABA001  |d ZLD002 
072 7 |a 37  |x Výchova a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 37.043.2  |2 MRF 
080 |a (035)  |2 MRF 
100 1 |a Průcha, Jan,  |d 1934-  |7 jk01101419  |4 aut 
245 1 0 |a Multikulturní výchova :  |b příručka (nejen) pro učitele /  |c Jan Průcha 
250 |a Vyd. 1. 
260 |a Praha :  |b Triton,  |c 2006 
300 |a 263 s. ;  |c 17 cm 
490 1 |a První pomoc pro pedagogy ;  |v 4 
504 |a Obsahuje bibliografii 
520 |a Příručka pro učitele vycházející z požadavků vzdělávacích programů mapuje současnou situaci a východiska multikulturalismu jakožto ideologie a poskytuje základní orientaci v problematice. 
520 |a Závazným dokumentem české vzdělávací politiky je Národní program rozvoje vzdělávání v ČR - Bílá kniha (2001) a z ní vycházející Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2005), v nichž jedním z definovaných cílů je multikulturní výchova (MV). MV je tedy povinná součást základního vzdělání, k jejíž realizaci publikace přispívá. Po teoretickém úvodu s vymezenou terminologií, přiblížením nejednoznačností (etnikum není národ) a doporučenou, stručně zanotovanou literaturou autor přibližuje etnické vědomí české mládeže vycházející z rozličných výzkumů - postojů, stereotypů a předsudků jednotlivých věkových skupin. Uvádí požadavky kladené na učitele, jež lze souhrnně nazvat interkulturními kompetencemi zahrnujícími teoretické koncepce a didaktické dovednosti. Další kapitola se týká vzdělávání dětí cizinců - jejich soužití s českou dětskou populací, vzdělávací úspěšností, postojů rodičů-cizinců ke školnímu vzdělávání, praxí multikulturní výchovy v zahraničí. Předposlední část vysvětluje nutnosti sebereflexe s žádoucím poznáním vlastní kulturní "zakotvenosti", závěrem autor předkládá kritiky multikulturalismu uznávaných odborníků, čímž částečně zpochybňuje celý text a nechává na čtenáři, aby si sám utvořil vlastní názor. Ačkoliv je text primárně určen odborné veřejnosti, bude přínosem pro všechny, kdo se zajímají o soužití různých kultur v této zemi. 
650 0 7 |a multikulturní výchova  |7 ph829799  |2 czenas 
650 0 9 |a multicultural education  |2 eczenas 
655 7 |a příručky  |7 fd133209  |2 czenas 
655 9 |a handbooks, manuals, etc  |2 eczenas 
830 0 |a První pomoc pro pedagogy 
910 |a ZLD002 
992 |a BK  |b SK  |d 74 
901 |b 9788072548668  |f 1. vyd.  |o 20070301 
998 |a 002941935 
999 |c 32659  |d 32659 
952 |0 0  |1 0  |2 udc  |4 3  |6 37PRŮCHAJ  |7 0  |8 BOOK  |9 74800  |a UTBZL  |b UTBZL  |c 006  |d 2007-06-28  |l 22  |m 2  |o 37/PRŮCHA,J.  |p 420010108594  |r 2024-03-26  |s 2024-02-23  |v 169.00  |w 2019-08-26  |x N:nákup  |x 20100831  |y 04 
952 |0 0  |1 0  |2 udc  |4 0  |6 37PRŮCHAJ  |7 0  |8 BOOK  |9 74801  |a UTBZL  |b UTBZL  |c 006  |d 2007-06-28  |l 72  |m 12  |o 37/PRŮCHA,J.  |p 420010108595  |r 2024-04-17  |s 2024-02-12  |v 169.00  |w 2019-08-26  |x N:nákup  |x 20100831  |y 04