Multikulturní výchova : příručka (nejen) pro učitele
Příručka pro učitele vycházející z požadavků vzdělávacích programů mapuje současnou situaci a východiska multikulturalismu jakožto ideologie a poskytuje základní orientaci v problematice.
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Czech |
Published: |
Praha :
Triton,
2006
|
Edition: | Vyd. 1. |
Series: | První pomoc pro pedagogy
|
Subjects: | |
ISBN: | 8072548662 |
Physical Description: | 263 s. ; 17 cm |
LEADER | 03347cam a2200421 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 32659 | ||
003 | CZ ZlUTB | ||
005 | 20190826000121.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 061229s2006 xr e f 000 0 cze | ||
015 | |a cnb001703211 | ||
020 | |a 8072548662 |q (brož.) | ||
035 | |a (OCoLC)124089853 | ||
040 | |a BOA001 |b cze |d ABA001 |d ZLD002 | ||
072 | 7 | |a 37 |x Výchova a vzdělávání |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 37.043.2 |2 MRF | ||
080 | |a (035) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Průcha, Jan, |d 1934- |7 jk01101419 |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Multikulturní výchova : |b příručka (nejen) pro učitele / |c Jan Průcha |
250 | |a Vyd. 1. | ||
260 | |a Praha : |b Triton, |c 2006 | ||
300 | |a 263 s. ; |c 17 cm | ||
490 | 1 | |a První pomoc pro pedagogy ; |v 4 | |
504 | |a Obsahuje bibliografii | ||
520 | |a Příručka pro učitele vycházející z požadavků vzdělávacích programů mapuje současnou situaci a východiska multikulturalismu jakožto ideologie a poskytuje základní orientaci v problematice. | ||
520 | |a Závazným dokumentem české vzdělávací politiky je Národní program rozvoje vzdělávání v ČR - Bílá kniha (2001) a z ní vycházející Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2005), v nichž jedním z definovaných cílů je multikulturní výchova (MV). MV je tedy povinná součást základního vzdělání, k jejíž realizaci publikace přispívá. Po teoretickém úvodu s vymezenou terminologií, přiblížením nejednoznačností (etnikum není národ) a doporučenou, stručně zanotovanou literaturou autor přibližuje etnické vědomí české mládeže vycházející z rozličných výzkumů - postojů, stereotypů a předsudků jednotlivých věkových skupin. Uvádí požadavky kladené na učitele, jež lze souhrnně nazvat interkulturními kompetencemi zahrnujícími teoretické koncepce a didaktické dovednosti. Další kapitola se týká vzdělávání dětí cizinců - jejich soužití s českou dětskou populací, vzdělávací úspěšností, postojů rodičů-cizinců ke školnímu vzdělávání, praxí multikulturní výchovy v zahraničí. Předposlední část vysvětluje nutnosti sebereflexe s žádoucím poznáním vlastní kulturní "zakotvenosti", závěrem autor předkládá kritiky multikulturalismu uznávaných odborníků, čímž částečně zpochybňuje celý text a nechává na čtenáři, aby si sám utvořil vlastní názor. Ačkoliv je text primárně určen odborné veřejnosti, bude přínosem pro všechny, kdo se zajímají o soužití různých kultur v této zemi. | ||
650 | 0 | 7 | |a multikulturní výchova |7 ph829799 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a multicultural education |2 eczenas |
655 | 7 | |a příručky |7 fd133209 |2 czenas | |
655 | 9 | |a handbooks, manuals, etc |2 eczenas | |
830 | 0 | |a První pomoc pro pedagogy | |
910 | |a ZLD002 | ||
992 | |a BK |b SK |d 74 | ||
901 | |b 9788072548668 |f 1. vyd. |o 20070301 | ||
998 | |a 002941935 | ||
999 | |c 32659 |d 32659 | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 udc |4 0 |6 37PRŮCHAJ |7 0 |8 BOOK |9 74800 |a UTBZL |b UTBZL |c 006 |d 2007-06-28 |l 23 |m 2 |o 37/PRŮCHA,J. |p 420010108594 |q 2024-12-12 |r 2024-11-12 |s 2024-11-12 |v 169.00 |w 2019-08-26 |x N:nákup |x 20100831 |y 04 | ||
952 | |0 0 |1 0 |2 udc |4 0 |6 37PRŮCHAJ |7 0 |8 BOOK |9 74801 |a UTBZL |b UTBZL |c 006 |d 2007-06-28 |l 74 |m 12 |o 37/PRŮCHA,J. |p 420010108595 |r 2024-11-21 |s 2024-10-30 |v 169.00 |w 2019-08-26 |x N:nákup |x 20100831 |y 04 |