Psychická odolnost předškolního dítěte
Psychická odolnost dítěte a koncept vnímané osobní účasti (pocit člověka, že řídí svůj život) spolu s technikami vedoucími k zdravému vývoji dítěte tvoří jádro studie.
Saved in:
| Main Author | |
|---|---|
| Format | Book |
| Language | Czech |
| Published |
Praha :
Grada,
2006
|
| Edition | Vyd. 1. |
| Series | Psyché (Grada)
|
| Subjects | |
| ISBN | 8024714248 |
| Physical Description | 160 s. : il. ; 21 cm |
| Summary: | Psychická odolnost dítěte a koncept vnímané osobní účasti (pocit člověka, že řídí svůj život) spolu s technikami vedoucími k zdravému vývoji dítěte tvoří jádro studie. Středem zájmu je psychická odolnost u předškolních dětí (3 - 6 let), která hraje velmi důležitou roli pro další vývoj. Prvních 6 let života má stěžejní význam pro získání základních emocionálních kompetencí ke zvládání životních nároků. Ve výchově je důležité, aby dítě mělo možnost situaci pochopit a zvládnout (self-efficacy). V práci jsou popsány konkrétní principy, postupy a metody, jak podpořit zdravý dětský vývoj a kterým chybám se vyhnout, aby ochranné faktory ve vývoji převážily nad rizikovými. Problematika je pojatá z hlediska sociálně-kognitivní teorie a i když se jedná o odbornou studii, praktické rady a popisy reálných situací jsou dobře použitelné pro rodiče i pedagogy MŠ. |
|---|---|
| Bibliography: | Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík |
| ISBN: | 8024714248 |
| Physical Description: | 160 s. : il. ; 21 cm |