Psychická odolnost předškolního dítěte
Psychická odolnost dítěte a koncept vnímané osobní účasti (pocit člověka, že řídí svůj život) spolu s technikami vedoucími k zdravému vývoji dítěte tvoří jádro studie.
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Czech |
Published: |
Praha :
Grada,
2006
|
Edition: | Vyd. 1. |
Series: | Psyché (Grada)
|
Subjects: | |
ISBN: | 8024714248 |
Physical Description: | 160 s. : il. ; 21 cm |
Summary: | Psychická odolnost dítěte a koncept vnímané osobní účasti (pocit člověka, že řídí svůj život) spolu s technikami vedoucími k zdravému vývoji dítěte tvoří jádro studie. Středem zájmu je psychická odolnost u předškolních dětí (3 - 6 let), která hraje velmi důležitou roli pro další vývoj. Prvních 6 let života má stěžejní význam pro získání základních emocionálních kompetencí ke zvládání životních nároků. Ve výchově je důležité, aby dítě mělo možnost situaci pochopit a zvládnout (self-efficacy). V práci jsou popsány konkrétní principy, postupy a metody, jak podpořit zdravý dětský vývoj a kterým chybám se vyhnout, aby ochranné faktory ve vývoji převážily nad rizikovými. Problematika je pojatá z hlediska sociálně-kognitivní teorie a i když se jedná o odbornou studii, praktické rady a popisy reálných situací jsou dobře použitelné pro rodiče i pedagogy MŠ. |
---|---|
Bibliography: | Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík |
ISBN: | 8024714248 |