Odškolnění společnosti : (polemický spis)
Kritická analýza poslání základní, střední i vysoké školy jako instituce zdůrazňující svým žákům svoji nepostradatelnost a vnucující jim základní zásady občanské zodpovědnosti a principy tržní ekonomiky, především zvyšování spotřeby, která je v rozporu k šetrnosti ke zdrojům i k ochraně životního pr...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Czech |
Published: |
Praha :
Sociologické nakladatelství,
2001
|
Edition: | Vyd. 1. |
Series: | Studie (Sociologické nakladatelství)
|
Subjects: | |
ISBN: | 8085850966 |
Physical Description: | 109 s. ; 24 cm |
Summary: | Kritická analýza poslání základní, střední i vysoké školy jako instituce zdůrazňující svým žákům svoji nepostradatelnost a vnucující jim základní zásady občanské zodpovědnosti a principy tržní ekonomiky, především zvyšování spotřeby, která je v rozporu k šetrnosti ke zdrojům i k ochraně životního prostředí. Charakteristika společenské i ekonomické neefektivnosti podpory chudých v rámci systému školství. Autor, americký sociolog, usiluje o zrušení monopolu klasické školy na vzdělávání občanů - o tzv. odškolnění (deschooling, Entschulung). Většina Američanů prý totiž získala své znalosti buď praxí nebo jako autodidakti, tj. bez oficielní školy. Kniha je doplněna autorovou předmluvou k 1. vydání z r. 1970 a ke 4. vydání z roku 1995. N1b kü Studie kritizující úlohu školství i společenských institucí ve Spojených státech amerických v 60. letech 20. století. |
---|---|
Bibliography: | Obsahuje bibliografické odkazy |
ISBN: | 8085850966 |